Gå til innhold

Stor, hard klump - bare uke 16

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg våknet var livmoren gigantisk, og "klumpen" på magen var skam hard. Er bare i uke 16, og har ikke opplevd den så stor og hard før. Måtte ta bilde mens jeg ligger siden magen vanligvis pleier å gå litt mer innover til vanlig når jeg ligger. Nå er det jo en gigantisk kul der :P ganske morsomt å se. Er det normalt at den er så stor i bare uke 16?

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/574190/offset/1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt ja :) Jeg hadde større mage enn det i uke 16. Nå er jeg 22+5, og synes den vokser saktere enn i begynnelsen av sv. skapet. Jeg hadde en hard kul på høyre side av navelen, og bekymret meg litt ang dette. Men det er jo bare babyen som ligger slik. Han ligger slik ennå - liker visst det :)

Skrevet

Det var bra! min flytter seg også litt viss jeg ligger mye på siden.

Da siger klumpen litt ned og blir værende sånn en liten stund :P Jeg ble litt bekymret siden den alldri har vert så stor før. Sendte bilde til søstera mi og hun mente det måtte bli en monster-baby dette her :P Er jo bare 16 uker, og leser her inne at mange ikke kan kjenne livmora på denne tiden en gang. Ble glad når jeg så at den faktisk kan være større, men ligevel normal :)

Skrevet

Hi hi. Er andregangs og synes jeg har vanvittig stor mage... Men i følge jordmor så er det ikke sikkert at det blir så stor mage på slutten av svangerskapet. Noen vokser mye i begynnelsen mens det stabiliserer seg etterhvert, mens andre vokser litt mer jevnt.

Mye som er normalt heldigvis! =O)

Skrevet

Jeg hadde stoor mage i begynnelsen av forrige svangerskap, og har det nå også, men det trenger ikke bety stor baby nei! (jenta mi veide ihvertfall bare 2,9 kg ved fødsel, ikke mye å skryte av;) Morkakeplassering, fostervann og bekkenets anatomi vil også spille inn her.

Skrevet

oy det var virkelig en stor og fin mage! Min blir også større og rundere når jeg står, men ikke like stor som din :P tok bilde liggende siden det var slik jeg våknet med den harde kulen. Den har alldri vert så stor før selv om magen når jeg står har vert en del større. Den våkser visst ikke gradvis her nei :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...