Gå til innhold

Er de som jobber med barn bedre foreldre? ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis :)

Skrevet

Det tror jeg ikke. At man har kunnskap og erfaring gjør ikke at man bruker den.

Skrevet

nope.. har sett mange eksempler på det motsatte :-p

Skrevet

Det er nok ikke noen generell regel som funker hverken den ene eller andre veien. Det eneste jeg kan tenke meg er at de som jobber med barn har en litt bredere erfaring i forhold til hva som er "normalt" enten det gjelder adferd, spisevaner, påkledning, utvikling eller hva som er urovekkende enn foreldre som jobber med f. eks regnskap. Og så har ofte de som jobber med barn til daglig førstehjelpskurs som er spesielt rettet mot barn.

Men om dette gjør noen til bedre foreldre...tja, det kommer vel an på hva målestokken er...

Skrevet

Jeg tror de ofte har et bedre utgangspunkt, men at det slett ikke trenger å stemme. Jeg tror at mange som ikke jobber med barn kan være like gode på dette.

Skrevet

Har sett nok av eksempler hvor mødre som jobber i bhg. har ekstremt dårlig tålmodighet med egne barn iallefall

Skrevet

Jeg kjenner en som har jobbet med barn (barnehage og barneskole) i over ti år og som er utdannet pedagog. Hun hevder hardnakket at barn som er sjenerte er det fordi foreldrene ikke har latt dem leke med andre barn som liten. Hun mener også at foreldre med utadvente barn er bedre foreldre enn foreldre med barn sjenerte barn fordi foreldre med sjenerte barn har gjort noe feil.

Jeg kjenner et barn der hun kritiserte foreldrene for dette og dette barnet har lekt mye med andre barn hele livet. Barnet er heller ikke sjenert overfor andre barn, bare voksne. Barn har bare forskjellig personlighet. Noen er sjenerte mens andre ikke er det. Forsøker vi å si dette til henne avfeier hun oss med at hun er utdanning og erfaring så hun vet best.

Så nei. Tror ikke de som jobber med barn nødvendigvis er bedre foreldre. Tror det med å være gode foreldre går på personlighet og det å kjenne sine egne barn og har lite med utdanning og jobb å gjøre

Skrevet

Tror ikke det. JEg er ped leder i bhg og lar nok mine barn få "slippe" med mye fordi jeg "Oppdrar" barn hele dagen og når man kommer hjem så er man litt mer slepphendt. MEn vi har noe faste små regler som blir holdt i tykt og tynt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...