Gå til innhold

Har alle spisestuebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får nå åpen løsning mellom kjøkken og stue. Ikke en helt optimal løsning ifølge meg, men nå ble det så. Det er også ganske trangt og et evt spisestuebord må stå klint oppi sofaen.

MÅ man virkelig ha spisestuebord? Moren min (som hjelper litt å se hvordan vi kan innrede) ser på meg som om jeg var en alien når jeg sier at vi nok ikke skal ha det ;)

Har virkelig alle det? Har dere mye besøk isåfall? Vi har besøk ved bursdager og da er det jo aldri middag vi serverer. Middagsgjester kommer vi ikke til å ha de nærmeste årene, i alle fall ikke noen kravstore fine folk, så da kan vi vel sitte ved kjøkkenbordet som mest sannsynlig blir et barbord? Eller skal man ha spisestuebord når man er voksen? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har spisestuebord (sitter der nå faktisk;), men så har vi spisestue også da...;-D

Skrevet

Nei, vi har ikke det.... eller det er vel egentlig en slags spisestue vi har, men bruker det som kjøkkenbord.

Vi har stort kjøkken med plass til stort bord så vi har den ene platen i på bordet hele tiden slik at vi får god plass rundt bordet.

Vi er jo 5 stk i familien pluss at jentene ofte har en venn eller to på middag;)

Da vi kjøpte huset så hadde tidl eier spisestue i stuen, men jeg syns det er bedre å ha mer plass i stuen og heller kunne sitte alle sammen på kjøkkenet.

Vi har hatt middagsgjester ofte også til jul og slikt og det syns jeg går helt fint!

Skrevet

jeg har ikke spisestuebord...har forresten ikke kjøkkenbord heller...

Skrevet

Hvis dere nå skal bo i en leilighet som ikke har plass til spisestue så duger nok kjøkken og salongbord. Vi har stor stue og ofte gjester så jeg synes det er kjekt med et stort spise stuebord;-)

Skrevet

Vi har spisestuebord, men har ikke kjøkkenbord da.

Skrevet

i mindre leiligheter er det sjelden plass til både kjøkkebord og spisestuebord. Vi har spisestuebord som vi spiser ved hver dag. Men det står på stua, altså spisestue. Kjenner mange andre som kun har kjøkkenbord.

Skrevet

Vi har ikke spisestubord, har et stort kjøkken nå med et stort kjøkkenbord, men før vi bygde ut hadde vi et bittelite kjøkkenbord som vi drog ut i stua når vi skulle ha middagsgjester. Helt ok det, selv om jeg foretrekker det slik som vi har det nå. Er vel bedre å ha stor plass i stua til unger og leker ,enn å ha et stort bord som sjelden blir brukt.

Skrevet

Vi har ikke plass til kjøkkenbord på kjøkkenet, derfor har vi spisestue.

Skrevet

Ingen vits i å ha et spisestuebord klint opp i sofaen.

Mange liker å sitte ved et stort bord hvor det er passe høyde både til å spise og arbeide. Det finnes mange gode spisestuestoler. Da trenger man ikke sofa, men et par lenestoler, kanskje.

Men hvis kjøkkenbordet fyller dette behovet, prioriterer dere vel heller en salong.

Du bestemmer hvordan du vil ha det hjemme!

Skrevet

Vi har også åpen løsning etter at vi laget nytt kjøkken for et par år siden. Har tatt endel av det som tidligere var stue, til å bli en slags spisestuedel (selv om alt er i ett), der vi har et stort spisebord med seks stoler til hverdags, og to like på kontoret til de gangene vi er flere til middag.

Ønsket meg veldig et spisebord og skikkelige stoler, og fikk det av gubben i 30 årsdag. Elsker det bordet, og kjenner freden senker seg når jeg setter meg ved det! :)

Skrevet

Vi har kjøkkenbord på kjøkkenet, men der kan vi ikke sitte mer enn 4-5 rundt uten at det skal bli for trangt.

glad for at vi har spisestue i tillegg, er jo noen bursdager, julefeiring o.a. i løpet av året, hvor vi er alt fra 8-16 rundt bordet, og trenger absolutt spisestuebordet. På de mest folksomme dagene må til og med kjøkkenbordet inn i spisestua som en forlengelse av spisestuebordet.

Eneste grunn jeg ser til å ikke ha spisestue er hvis man er heldig å ha et kjempestort kjøkken med langbord, med plass til både voksne, barn, venner osv...

Skrevet

Vi har et stort funksjonelt kjøkken, uten bord. Kjøkkenet er rommet i mellom stua og spisestua, de tre rommene former en L og kjøkkenet er i vinkelen. Vi har spisestue der vi spiser alle måltid, frokost til julemiddag. Det funker for oss.

Vi har doble dører mellom rommene, men de er alltid åpne så det blir som en åpen alt i en løsning. Jeg ville nok heller anbefale deg å ha kun spisestue, enn å ha kjøkkenbord.

Skrevet

Vi har lite hus og gjorde som dere åpnet opp mellom stue og kjøkken. Vi har spisestuebord med plass til 6 stk som vi spise med. Det går ann å sette inn lemmer slik at det er plass til flere. Vi har ikke kjøkkenbord fordi det ikke er plass.

Andre måter å løse problemet på er å lage en fast benk mot en vegg, da får du bedre plass rundt ett eventuelt bord.

Eller hva med en slik type bord http://www.bohus.no/Spiseplassen/Bord/Spisebord/bodega-spisebord3/

Her har du plass til 4 i hverdagene men det ligger to lemmer under om du skulle trnege det. Genialt om man har liten plass.

Håper du fikk noen tips. Vi prøvde oss forresten uten spisestue da vi flyttet hit, men det ble mer tungvindt enn vi hadde trodd. Vi er 4 og det kommer fort en eller to ekstra.

Skrevet

Problemet er delsvis at det egentlig blir litt rart med et "vanlig" kjøkkenbord også. Rett etter kjøkkenet kommer en dør til verandaen, så til og med et vanlig kjøkkenbord må stå oppi sofaen. Så det vi tenkte var å forlenge en kjøkkenøy og ha det som bord. Hm, litt vanskelig dette gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...