blond Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 .. laget all mat fra bunnen og bakt alt, eller ville du brukt en del halvfabrikat og ferdigmat? Jeg ville absolutt laget all mat fra bunnen, men i en travel hverdag blir det ikke tid til det.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Prøver å lage det meste fra bunnen, blir jo ikke så mye dyrer det enn å kjøpe halv fabrikata. Men som en travel små barns mor med jobb, så strekker ikke tiden til, så da må man ty til enklere måte. Prøver å la barna være med å lage div når vi har tid og ikke er kjempe sultene... det synes de er kjempe gøy.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Ja det hadde jeg!!! Absolutt. Prøver å bli mer å mer bevist om hvordan jeg lager mat og hva jeg handler.
Musemor med tre søte små Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Hadde jeg hatt mulighet ville jeg ha laget alt fra bunnen av.
2barns mor Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Jeg kunne tenkt meg å vært skikkelig husmor, å laget all mat fra bunnen av. Hatt nybakt brød hver eneste dag.... men som dere sier: i en travel hverdag går det ikke. Ikke har jeg tid og ikke har jeg overskudd.
Jojo x3 Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Skulle også ønske jeg hadde hatt mer tid slik at jeg kunne laget det meste av mat fra bunnen av. Men jeg prøver å bake brød når jeg har tid og ekstra porsjoner som jeg kan fryse.
yasmina Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Jeg lager vel det meste fra bunnen av selv egentlig. Men saa er nok ikke jeg den som har det travlest her inne. Baker broed ogsaa selv, men kjoeper en del ogsaa da man ikke faar grovt mel her !!!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Høres deilig ut å lage alt fra bunn. Og ha god tid også i den forstand. Jeg skulle gjerne likt og lært meg mer om mat og om matlaging. Føler faktisk mange ganger det er kunnskapene mine som ikke strekker til. og det er litt skremmende. Vi blir så vant med å lage hall ferdig mat at vi snart ikke kan lage kjøttkaker lenger..
blond Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2010 Det høres ut som matlaging er en viktig ting for mange her. Er det like viktig for mannen deres? Hvorfor er det en ting dere ville prioritert hvis dere hadde mer tid?
yasmina Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Mannen foretrekker hjemmelaget mat og at mest mulig er laget fra bunnen av og ikke halvfabrikat, men han er nok mindre kresen enn meg paa det. Angaaende arbeidsfordelingen saa bidrar han sjeldent til matlagingen og kommer vel nesten alltid hjem til middag ferdig paa bordet, men saa har vi det litt annerledes enn de fleste andre her inne - Jeg jobber jo ikke.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Jeg ville nok laget det meste fra bunnen av om jeg hadde hatt tid og mulighet til det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mars 2010 #13 Skrevet 11. mars 2010 Mannen kunne ingenting om mat når han traff meg. Etter han traff meg og enda ti år etter synes han det er kjekt å lage mat og kjekt å lære nytt. Men jeg merker at det er masse av slike grunnleggende ting han mangler og aldri har lært seg. Så han er ikke så opptatt av slike ting som meg, men det er mest fordi han ikke vet.. Når han lager mat skylder han ofte på tiden at han ikke tar med grønnsaker, men egentlig hadde han hatt tid hadde han bare planlagt og prioritert. Jeg kunne godt tenkt meg og gått på matlagingskurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå