Gå til innhold

gode tips til å få opp matlysten?


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

er visst ingenting som frister etter at han hadde omgangssyken, så jeg håååper at det bare er ettervirkninger..

 

Veide han i dag, og han har tatt av 300 gram den siste mnd, så er veldig gira på at han skal legge på seg igjen - men hvordan gjør man det?

 

Det eneste som han syns er godt er frukt, virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi hadde det likt etter omgans-syken hos oss.

Jeg fikk ikke i mini noe særlig mat.

 

Men plutselig en dag, så ville han ha.

Og da ville han ha MYE (!) pluttselig fikk jeg en unge med god matlyst.

Så jeg ville nå bare fortsatt og tilby mat (uten å presse), så begynner han nok snart å spise skal du se...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars liten.

Gi han det han har lyst på - for tiden frukt. Supert! Forsøk også å gi han smak av annen mat - gjerne noe som ikke smaker så mye. Brødskive med bare smør f.eks. Gi mat i små porsjoner. Kan virke avskrekkende med et helt svært, fullt fat foran seg...

 

Håper gullet snart er sitt gamle jeg igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å blande litt grøtpulver i fruktmosen? Da blir det litt mere mat i den liksom.

 

Ellers så er det alltid en slager og få lov å grise litt med maten her i gården. Noe av det havner vel alltids ned i magen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fikk han diare og kastet opp igjen i dag også, så mulig han rett og slett bare ikke var helt frisk enda..

 

Får vel bare prøve å gi små måltider og se hva han greier å holde på. Ikke kjekt når det skal vare så lenge..

 

Stakkars lille pjusken min.. Heldigvis er humøret ganske bra, og han har ikke feber. Og så er han ekstra kosen for tiden, så nå kan han ligge inntil meg og bare kose - det har ikke skjedd siden han var 3 uker tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...