Gå til innhold

herlige, herlige vekttap :D Men alle ting han en bakside:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden 3-4 januar, har jeg gått fra 75,8 kg til 68, 6 kg :D Jeg har gått ned over 10 cm i midjemål!! Jeg er i mye bedre form fysisk, har mindre vondt i knær/hofter, og er strekere. Jeg tror at grunnen til at jeg ikke har gått ned mer i kg ennå, er at jeg har fått enda mer muskler i magen, på lår og ihvertfall på legger:)

Merker at jeg har blitt mindre rundt anklene og håndledd, og jeg får faktisk på meg støvletter med smale skaft i str 36 :) Jeg har små føtter, emn har alltid littmed at glidlåsen ikke går igjen pga store legger, emn nå smetter ALLE støvletter på meg:)

Jeg har klart dtete ved å endre kosthold, trene litt når jeg har tid, og være disiplinert;) Null godter og brus som vane, kun ved spesielle andledninger, og det skal alltid være etterfulgt av en god treningsøkt. Og ejg drikker vann som juling:p

MEN, og det er et STOOORT men:'( Jeg måtte ha hastesnitt når jeg fødte for 20 mndr siden. Jeg ble kjempestor under graviditeten, så magen strakk seg veldig. Dette har sammen resultert i en hengemage som ikke vil vekk:( Midjen min blir mindre, lårene blir mindre og magen har også blitt mindre, den er ikke utstående på samme måte lenger, men nederst på magen, ser det ut som jeg har en skikkelig hengerumpe:( Det henger ikke nok til at det skal bli ansett som et medisinsk problem, så jeg får aldri i verden dekkt en mageoperasjon av staten, og jeg VIL IKKE ha en operasjon heller, jeg vil helst at dette skal bedre seg av seg selv. Men jeg føler mismot hver gang jeg ser ned på denne hengebuken som minnner vsært mye om en liten sturgrismage:(

Har NOEN noe tips?? Jeg vurderer faktisk å hive meg på 30 days pillene, for å se om det hjelper noe, emn jeg er redd for slike tabletter, og jeg vil helst gå ned helt på egenhånd, uten noe form for ytre påvirkning av medisiner eller inngrep... Er det noen kremer som faktisk fungerer? Har prøvd noen strekkmerkekremer som sier de skal stramme opp huden og hjelpe elastisiteten, men det hjelper ikke det spor med den hengebuken:(

Jeg vet den vil bli mindre når jeg går ned de resterende 8,6 kg som er målet mitt, men jeg har en tanke om at buken vil henge om jeg så går ned 20 kg til:( SYTE!!! Jeg vil ha tilbake en normal mage:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers ville jeg kanskje brukt ordet ulempe... Men her er ordet bakside helt korrekt ;o)

Jeg tror at du vil få dette uansett...og at jo flere kilo du mister dess synligere vil det bli.

Tror nok du, som min svigerinne, må gjennom en operasjon for at dette skal bli borte....

MEN! Det er jo ikke allverdens å ha den magen, når du har fått barn og gått ned så mange kilo.

DU er du og du duger!

Skrevet

vet du jeg tror ikke du klarer å stramme opp den magen, høres ut som at det er løshud, og det kan kun fjernes kirurgisk.

Men du har vært utrolig flink da. Jævlig kjipt med sånn hengebuk... jeg og har det, men det er kun 4mnd siden jeg fødte så håper at det skal trekke seg litt sammen etterhvert.

Skrevet

Først og fremst - så flink du har vært!! Det er deilig å føle seg lettere, det hjelper på både selvfølelsen og humøret:-)

Ut i fra sånn som du beskriver magen din, vil jeg tro at det er løshud etter fødselen og ikke fett. Da hjelper det dessverre ikke uansett hvor mye du trener eller slanker deg, løshuden kan ikke slankes bort.

Du har nok rett i det at buken vil henge uansett hvor mange kilo du går ned, og det blir gjerne verre med vekttapet også...

30 days trenger du ikke å bruke penger på, det er bortkastet. Jeg har prøvd, og jeg gikk ikke ned et gram. Vet om flere med samme erfaring.

Lykke til, håper du finner ut av hva du skal gjøre.

Jeg fikk forøvrig dekket operasjon selv om jeg ikke fylte kravene for antall cm magen må henge. For min del spilte det psykiske en stor rolle, og operasjonen "reddet livet mitt" om det er lov å si noe såpass overfladisk.

Skrevet

jada, jeg vet jeg duger uansett om jeg ikke hadde gått ned 30 kg jeg gikk ned før januar heller;)

Men jeg irriterer meg bare så inni GRANSKOGEN over å se den hengerumpen nederst på magen min:@ Jeg har alltid vært litt lubben, men jeg har aldri harr hengemage, så dette er surt for meg! Nå som jeg først har fått skikk på kosthold, og har virkelig tatt tak i håndtakene mine, så får jeg denne flotte etterligningen av en minigris:/ Aldri følt meg så fæl ut, har jo en herskare av strekkmerker i tillegg, men disse har jeg akseptert, og jeg synes de kler meg, de viser hva jeg har vært gjennom! Men den hengerumpen, den kunne gjerne ha flyttet sin vei!

HI

Skrevet

Gi det litt tid :o) Jeg hadde også litt heng (har det enda), men senest i jula merket jeg at det var blitt mindre siden sist..Det var da 2,5 år siden fødsel...Har ikke gått ned eller opp i vekt den tiden, og "Henget" som er veldig tydelig når jeg står i "Push-ups"-posisjon eller på alle fire, er mindre nå enn hva det var i høst..

Huden trenger mye lenger tid på å trekke seg sammen enn hva man tror... Når du har nådd endelig vekttap ville jeg vente i et års tid ihvertfall også før kirurgi prøvd "figurformin" ved Bailine eller lignende.:BLir summa summarum mye billigere enn operajon, ingen bi-effekter, så ville absolutt gått for det før jeg la meg under kniven altså....

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ettersom det virker som om du ikke greier å bli kvitt henget med hjelp av trening eller slanking, synes jeg du skal undersøke om du får dekket operasjon. Det er verdt et forsøk, og jeg tror du har en mulighet. Kanskje du blir overrasket :)

Skrevet

takk damer :) Det var mange gode ord:) jeg er litt stolt av meg selv, for jeg har mange ganger i mitt liv tenkt på å skjerpe meg, og endre livsstil, men det har ofte blitt med tanken :P Nå har jeg vært flink, og det merkes på kroppen, om ikke meget mye på vekta helt ennå;) Og mitt mål er å leve lenge, oppleve det å være bestemor, og kanskje tilogmed oldemor! Være en sprek pensjonist som drar på harrytur med pensjonisten og gå turer i vårværet:) Så den henegmagen er jo ikke farlig i den grad overvekta ellers er, emn den er stygg å se på synes jeg:(

Ikke nok med at brystene mine innbitt prøver å ligne på vrengte povotter i motvind, nå skal magen min jobbe imot meg! Jeg ønsker virkelig ikke poerasjon, er redd for å operere, og jeg vil ikke koste staten noe som jeg ikke trenger å få dekket. De pengene bør heller gå til de som trenger det, og jeg vil ikke få mulighet til å spare opp de 50 000 ++ kr det koster med det første... Men kanskje når jeg er ferdig med barn og har jobbet en del, så akn jeg begynne å se på det.. Mulig magen har blitt bedre om noen år også:)

Jeg trur jeg legger 30 days planen på hylla, etter å ha lest svar her, jeg vil ikke kaste penger ut av vinduet ved å dytte i meg tabletter som ikke funker, og jeg er helt sikkert en av de 10 000 som får en negativ reaksjon av det:p

TAkk igjen damer:) Dette var god lesing:) Jeg får ta tiden til hjelp, og fortsette vektnedgangen:) kasnkej det bedrer seg av seg selv;)

Skrevet

Du høres ut som en fornuftig jente:-) Men det koster ikke 50 000,- for å fikse magen altså;-)

Skrevet

ikke?? Så på fornebukliniken, og der stod det 36 700 for selve mageplastiken, også noen tusenlapper ekstra for evnt fettsuing.. tenkte at det kom til å havne på rundt 50 000 tilsammen med evnt etterbahndlinger og "ferie" fra jobb:p

Jeg håper jo på å bli milionær og få en radikal endring i mitt syn på operasjoner, for da kunne jeg tatt bukplatiskk, fettsuging der det er for mye, og legge det fettet inn i brystene slik at de får litt mer fylde og strutt igjen:p Men dengang ei... Jeg liker ikke tanken på ta opp sykeplasser hvis jeg får en infeksjon osv, når dette er helt unødvendige inngrep... Fader altså, at jeg skal være så humanitær! :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...