Gå til innhold

Tvillingvogner! Trenger noen innspill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så viser det seg at vi trenger tvillingvogn!

Har sett på en del vogner og er også inne på Finn.no og titter litt av og til. Ser at de aller fleste vognene kun er sportsvogndelene og ikke med bagger.

Mitt store spørsmål er: må man ha disse mykbaggene? Var også på b.hus her før helga bare for å se og få litt info. Ser at vognene er veldig trange.

Får sommerbabyer, så de kan ligge i bagger frem til tidlig høst. Men når de skal begynne med vognposer må jo baggene vekk uansett, da det blir for trangt.

For jeg tenkte som så at om jeg kjøper en brukt vogn kun med sposrtsvogndelen- kan jeg få en ganske billig vogn. Selgeren på b.hus sier at to softbagger til emmaljunga ligger på rett i underkant av 3000. Da blir det plutselig dyr vogn igjen.

Går det an å legge babyene på lammeskinn og dandere med tepper rundt for å lage det lunt og godt?

Noen med erfaringer? Er i villrede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt, jeg.

Ingen som kan gi meg råd?

Skrevet

Jeg hadde vel ikke klart det:) Det mest vanlige, i alle fall for oss som henger inne på forumet til tvillingforeningen og de jeg har møtt på treff, er å kjøpe tfk twinner twist vogn. De er lettest og minst når de er lagt sammen, men liggestillingen i sportsvogndelen er IKKE egnet til spedbarn. En kjøper ofte ny vogn, fordi den er utslitt etter 3 års bruk, men kjøper brukte bagdeler. De monterer en på mot seg, og en får ofte kjøpt de for en grei penge. De blir brukt i ca 6-9 mnd, før en snur barnet fra seg i sportsdelen som er et stort tøystykke en klipser på. Utrolig bra vogn!

Jeg kjøpte mine bagger brukt for halv pris og selger de for en billig penge samlet, og det er ofte ute annonser. Jeg vil absolutt anbefale tvillingforeredene kurs hos tvillingforeningen. Medlemskontigenten sparer du raskt inn fordi du får 10% avslag på en del babyforretninger. Kurset koster litt, vi fikk ikke delta fordi jeg var innlagt store deler av svangerskapet, men alle lovpriser det:)

Skrevet

Og gratulerer!! Tvillinger er stor stas, og utrolig spennende! Utrolig travelt de første mnd., men en fryyyyyd etterpå.

Skrevet

Hei hei! Takk for svar:)

Grugleder meg veldig, vet ikke helt hva jeg har i vente. Har jo ei på 18 mnd nå, så det blir knappe 2 år i mellom...

Når det gjelder vogna da, så er det jo en jungel der ute. Har en tfk fra før og var kjempefornøyd med bagdelen, men har savna veldig det å ha kontakt med ungen ved bruk av sportsvogndelen. Derfor jeg vurderer emmaljunga nå. I tillegg til at jeg er litt skeptisk til en trehjuling nå som jeg har en liten apekatt i hus og ser for meg at vogna fort kan velte. Vet at barna skal ha full liggestilling og ser at emmaljunga har dette. Så da lurer jeg på om det går greit å bruke uten softbaggene. Kommer til å holde utkikk etter bagger, men nå finner jeg ingen på finn i hvertfall.

Har jo litt tid på meg til å planlegge og bestemme hvordan det blir.

Takk for innspill i hvertfall:)

Skrevet

I Teutonia vognen kan du ha sportsdelen mot deg og fra deg alt etter som, stor og romslig vogn. Men også tung å løfte. Når det gjelder bagger så kommer det an på hvor store de er når de kommer å synes jeg. Mine var 7 uker premature og litt over 2 kg da vi kom hjem fra sykehuset. Da hadde vognen min blitt veldig stor om du skjønner om vi ikke hadde hadd baggene...

Skrevet

Du kan ikke ha noen andre softbager i da? Som er billigere, f.eks carena sine? Eller blir de for brede kanskje? Ville sjekket det :)

Teutonia har både vendbar sportsdel, svingbare framhjul og håndbrems. Og twinner twist har fire hjul, ikke tre så den skal være stabil den.

Skrevet

Den eneste bakdelen med tfk sin er det med at sportsdelen vender fra deg. Det positive er jo at de er to som sitter der sammen og titter, og jeg tror også at de fleste tvillingforeldre er mindre på tur enn med en. Det blir raskt tungt:) Twinneren er jo ikke trehjuling, men fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...