Makkapakka Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Min nevø skal snart konfirmere seg. Hvor mye er vanlig å gi i gave? Da tenker jeg på pengegave altså. Dette er 1 av 2 barn til min eneste søster. Vi er ikke stor familie og vi har veldig god kontakt. I bursdagsgave får de guttene ca 400 kr hver og i julegaver blir det fort gaver for kr 500 (på hver). Vil ikke være kjip, og gir heller litt for mye enn for lite.... Men synes det er vanskelig å vite, har ikke vært i konfirmasjon siden min egen Ellers, noen som har gavetips til en gutt? Hadde jo vært hyggelig med en liten gave evt litt penger i tillegg.
ma:) Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Det kan jo evt diskuteres med søsteren din hvis hun gir gaver til andre hun er tante til. Vi skal i konfirmasjon til nevø og ser for oss gave på 1000 kr.
Makkapakka Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2010 Familien vår er ikke stor som sagt, hun har ingen tantebarn på mannen hennes sin side. Og mitt barn er 2 år På hennes navnfest fikk jenta vår gullhjerte-kjede, smykkeskrin og eventyrbok av søstra mi og familien hennes. Spurte søstra mi ang. beløp, men hun visste ikke helt hva som er vanlig. Ser for meg mellom kr 1000-2000 kr, men vet egentlig ikke.
strømpå Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Vi er en stor familie på den ene siden, 14 tantebarn. Har ikke kjempemye kontakt pga aldersforskjell og lang reisevei. Her gir vi 800 pr konfirmasjon, men så har som regel vi 2-3 pr år i det siste og framover.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Vi har også mange tantebarn, 17 stykker men 6 av dem er konfirmert allerede. Vi gir 1000kr i gave, denne gaven er den siste de får da vi har en avtale om å ikke gi julegaver og bursdags gaver etter at de er konfirmert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå