Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg og samboeren mistet i desember. I februar startet vi prøvingen "igjen". Men, siden forige gang var en "oi, jeg er gravid kjære!" opplevelse, så lurer vi begge litt: 1. Bare la det gå som sist, være aktive i senga når vi føler for det, og la graviditeten komme når den kommer (jeg blir 22 i år, han blir 29 i år).. eller 2. Ta vitaminer og folat ol. teste seg for EL, måle tempratur, sex ca. hver 2-3 dag, pute under rumpa og bena opp. Vetvikke helt, har ikke vært stor prøvere denne månden heller, jeg tar kost tilskudd, testet EL og vi hadde sex ca hver 2 dag. Men merker jeg blir sliten av det, og TR er ca 6 dager forsinket (negative g-tester).
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Ikke stress så mye med det, la naturen gå sin gang :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Fortsett å ta folat og så driter dere i alt annet av "vitenskapelige" metoder og fortsetter å ha sex når dere føler for det og koser dere med det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Ja, føler egentlig på meg at valg nr 1 kan være best.. men sambo er ikke helt enig... HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Foat og vitaminer bør du ta uansett (SÆRLIG folat!), men ikke stress noe mer enn det. Spiren sitter når den sitter, og dere vet jo at dere kan bli gravide! Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Er det jeg vil også, men sambo tror på det at metode 2 i første innlegget mitt, vil gi raskere resultat, han vil så gjerne bli pappa så fort som mulig.. forstår han jo, er ikke slik at jeg vil det mindre enn han, men, blir vel ikke noe fortere gravid om jeg stresser fra ene pp til neste? eller at han gjør det for den sags skyld?! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Kommer vel litt an på hvor ofte dere har sex til vanlig. Hvis dere har sex 2-3 ganger i uken, så ville jeg gått for alternativ 1, (men ta folat og vitaminer)... Hvis dere naturlig sett har lite sex så ville jeg nok forsøkt å time det litt.. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Du kan jo fortelle mannen din at hvis dere f.eks har sex annenhver dag, så er det null vits i å ta eggløsningstester, fordi det da til enhver til vil ligge sæd klart når egget ditt slippes..
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Er kanskje muligheten for å ha sex annenhver dag han liker tanken på da ;-) Jeg mener bare at siden dere enda ikke har prøvd så lenge så er det dumt å styre for mye med temp. og EL-tester o.l. Vi brukte 2,5 år før det klaffa med førstemann, og jeg syns det var forferdelig når alt ble fokusert på baby-produksjon og sex ikke lenger var noe en gjorde for nytelsens skyld..... Og min personlige mening om hvorfor det omsider ble klaff for oss er at jeg begynte å fokusere på andre ting enn å bli gravid. Psyken kan være mektig hemmende også, er min mening.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Hehe :-) har ikke tengt slik på det, men samtidig, så har vi ofte sex, bare variasjon i hvor ofte (av og til hver dag, av og til hver 2-4 dag, alt etter humør, TR ol) Får ta det opp med han igjen, så vi vet hva og hvorfor den andre vil gjøre det på den ene måten.. Følte meg stressa denne pp, vil jo ikke at alt skal bli "produksjon" relatert heller.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Har sex stort sett hver dag til 5 dagr mellom, alt etter humør og TR.. Er liksom "i action" siden vi begge tenker på fremtiden med barn ol.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Ah :-D hvorfor har jeg ikke tengt på det før! Det svaret må da være genialt! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #14 Skrevet 9. mars 2010 La oss ta et punkt av gangen. 1. Når kvinnen har eggløsning blir hun mer sexuelt mottagelig (mer kåt), og hun skiller ut fermoner som gjør partneren også kåtere. Dersom dere tar det som det kommer, vil dere mest sannsynlig treffe. 2. Begynn med folat NÅ. Folat forebygger ryggmargsbrokk hos babyen og men anbefales å begynne med det minst 1 mnd før men blir gravid. EL-testing, prøv noen mnd uten, og dersom dere blir utålmodige, begynn med dem.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #15 Skrevet 9. mars 2010 takk for svar :-) Begynte på folat rett etter TR i starten av februar, og tar den fortsatt.. Får vel overtale samboeren min til å la det skje naturlig da.. hvertfall teste det i rundt 6 månder?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå