Gå til innhold

Dere som nærmer dere termin, hvor ofte har dere kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg kynnere nesten hele dagen, på kvelden kom de hvert 10. minutt... hvordan vet jeg at det ikke er rier?? Synes de var mer ubehaglige enn de kynnerene jeg har hatt tidligere.. i tillegg har jeg veldig vondt i korsryggen...

Blir så usikker, første gangen jeg føddte, kom jeg inn med 7cm åpning og riene var helt overkommlige...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver kveld den siste uka har jeg hatt haugevis med kynnere og menssmerter. De kommer vel i gjennomsnitt hvert 10 minutt tenker jeg. Jeg er på overtid og utrolig utålmodig da, så jeg blir veldig skuffet over at det ikke tar seg opp og blir vondere.

Jeg aner ikke hvordan jeg kan skille kynnere fra rier, så jeg regner bare med at den dagen de blir veldig vonde og regelmessig så er det rier....

Skrevet

Har termin i morgen og i dag er kynnerne ganske tette og vonde. Jeg visste sistgang jeg fødte når det var rier det var snakk om, så jeg regner med at jeg ikke går glipp av fødselen denne gangen også :-)

En åpnings-ri skal vel vare i minst 40 sekunder og komme tettere og tettere og jeg tenker at du ikke orker å gjøre stort annet under en ri enn å puste deg igjennom den :-)

Falske rier / prøve veer: Føles ut som et stramt belte som er slynget under magen din og rundt mot korsryggen. Strammer og klemmer i 15-20 minutter og kommer igjen etter 10 min eller hyppigere. Disse kan komme å gå i de siste ukene av svangerskapet og kan lurer deg til å tro at fødselen er igang men at du tok feil (iflg en fødselsbok jeg har her)

Skrevet

Det er stor forkjell på kynnere og rier synes jeg da...kynnere er småvondt,men skikkelig åpningsrier varer i opptil 1 1/2 min og knocker deg litt ut liksom...Så det er liksom ikke til å ta feil av...

Hvertfall for dere som er 1 gangs vil dere merke stooor forskjell,mulig dette er individuelt og det er det vel ettersom vi har forskjellig smerteterskel..

Men ut skal disse babyene våre,og det er utrolig hva vi tåler... og ikke minst hvor fort vi glemmer det når de har kommet til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...