Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, da ser det ut til at jeg får gleden av å starte denne tråden. kunne iallefall ikke finne en for uke 13 her inne..... 13 ja.... vi får håpe uketallet vil bringe lykke istedet for ulykke for oss som hører til i denne uka:-)

Flere som vil holde meg med selskap her inne???? :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lillemy75.

Jeg har IKM i uka 13 :) jeg håper at jeg ikke får besøk av tante rød før desember i hvert fall hehe :o)

dersom jeg har uregilmessig mens tar jeg el-tester også, skal begynne med det i morra så nå begynner dette å bli spennende :)

Skrevet

Jeg har mens nå, så neste mens skal vel komme rundt uke 13-14.

Henger meg på her så lenge jeg:)

Har hatt lyst på ny baby lenge, men av forskjellige grunner har vi ikke turt helt å ta sjansen før nå. Har vært uforsiktige siden i høst, men ingenting har skjedd. Sist gang ble vi gravide første gang vi hadde sex, vi var såvidt blitt kjærester, hehe.

Vi er gift og har en 3-åring i dag da:)

Så håper jo at det ikke tar altfor lang tid nå heller!

Skrevet

Må dytte oss litt opp på siden:-)

Velkommen til dere begge:-) Tro om vi blir fler???

Skrevet

MORSOMT; jeg var inne på babyverden sin eggløsningskalkulator og den regnet ut at hvis jeg blir gravid denne syklusen så blir det termindato på min egen bursdag...:-) Snedig;-) Får inderlig håpe på full klaff da:-)

Skrevet

:) kan jeg spørre.... når er bursdagen din ???

ja, vi blir vel flere, men vi er kanskje litt tidlig ute ??? :o)

Skrevet

Hei:-) Jeg har bursdag 10 desember.

Skrevet

hm ,lite skravling inne på vår skravletrå.... ja, ja, da får jeg vel skravle litt med meg selv da....

Fikk min CB fertillitetsmonitor i dag, men den skal man ikke begynne å teste med før 1 dag i syklusen...Æsj. og jeg som ikke har kjøpt EL testere denne mnd fordi jeg regnet med å ha denne i posten noen dager før EL. og den regner jeg med er om ett par dager. ikke kan jeg gå på apoteket her da jeg har både kjenninger bak kassa og meste sannsynlig rett etter meg i køen.... går ikke ann å snike seg til noe på en liten plass....så jeg vurderer å kjøre til nabobyen da i morra tidlig...eller skal man satse på å se etter EL slim osv.... får tenke på det til i morgen tidlig.

Ja litt skravling fra meg. hvordan går det med dere andre????

Skrevet

Hei! Jeg vil skravle med deg lillemy75. Håper også at lykketallet blir 13!! Regner med eggløsning rundt fredag. Pluss minus. Er på tredje doble pergokuren så håper virkelig det går denne gangen! Ulempen er at jeg reiser bort grytidlig onsdags morgen og er ikke tilbake før søndags kveld. Mannen blir hjemme...

Skrevet

Jeg fikk termin 13. desember. Det må jo bare være et godt tegn? Hehe.

Driver og EL tester men det funker bare ikke. Blir helt forvirret av det.

Skrevet

hva tester du med? jeg prøvde el-tester fra billigtester forrige pp, men de er kanskje litt vanskelige å tolke..?? fikk svak utslag en dag, så sterkere neste og så svak igjen og el-slimet varte bare en halv dag?? nei jeg vet ikke helt. denne pp har jeg ikke kjent noe til el-murringer ennå heller. hvis jeg fyker avgårde i morra, så kjøper jeg nok CB sine:-)

Skrevet

hei, haha sant, lite skravling inne på skrvletråd !!

Du kan bestille el-tester fra www.babyplan.no. Da får du dent rett i postkassa og ingen vet at du har bestilt den ;) kan både kjøpe billige el-tester og CB, og det har vanligvis tatt 2 ukedager fra jeg har bestilt og til den er her :o) = anbefaler den !

jeg har testet for el denne gangen, fikk strek som var vanskelig å tolke på søndag ettermiddag (pleier ikke å være vanskelig å tolke for meg...), men så fikk jeg pos. el test mandag morgen og det er positiv også i dag... vet dere åssen dette funker, går LH ned straks etter eggløsning eller??

Jeg og mannen koste oss på søndag og i går, tror jeg tar en dag pause i dag... og prøver igjen i morgen :) så er det bara å vente i fjorten dager og se hva som skjer i uka 13 :) spennende !!!

Skrevet

Mener jeg har vært borti at du kan få positiv el-test i noen dagen mens egget holder på å slippe og slipper for da er LH hormonet i kroppen høyt. At den blir neg tror jeg skjer ganske raskt etter EL. (men vet ikke 100% sikkert)

Det ble ingen el-testere på meg denne mnd, det er nok for sent å bestille da el mest sannsynlig er i dag/morgen?? har tidligere prøvd billigtester (stavtester) som jeg bestilte over nett, men de er kanskje litt vanskelig å tyde....??

Nei vi satser på å kose annen hver dag denne pp og krysser fingrene for at det går bra:-)

Skrevet

jeg har som sagt bestillt meg CB sin fertillitetsmonitor og har lest her inne at de fleste har vært veldig fornøyd med den. man bruker som regel 1pp slik at monitoren lærer seg syklusen din og etter det finner han de rette fruktbare dagene dine. den er kanskje litt dyr i innkjøp, men det blir jaggu meg fort dyrt med el og graviditets tester hver mnd også. monitoren kan også brukes som grav test:-)

jeg bestillte den på den engelske e-bay, billigere der:-)

Skrevet

Juhu!! Da ble det en positiv el-test. Fra billige-tester.no, ja. Veldig vanskelige å tolke/bruke. Svinger fra ingen til svake og nesten positive tester til ingenting for plutselig som nå å bli helt klart positiv!! Jeg reiser bort i morge tidlig/i natt, så da får vi håpe at en dose i kveld holder. Hehe. Trodde jeg skulle treffe akkurat mens jeg var borte jeg. Det stakk og jeg følte meg plutselig helt sprengt i magen på jobb i dag, så jeg er ganske sikker på at det stemmer med positivt resultat.

Skrevet

Så bra at el kom for du måtte reise :o) Jeg krysser fingrene og håper at dette blir som du ønsker !! :)

god tur!

Skrevet

Hei hei!

Har IKM 1. april, så det er jo midt i uke 13 da.. :o) har også prøvd EL-tester fra billigetseter, og to tok i går, og de var såvidt en liten skygge på begge to. Har ikke tatt noen test idag da (føler jo litt at jeg må spare på de, vet jo ikek hvor lang tid dette tar!) Men tenkte å ta en i kveld. Skal man teste 2 ganger om dagen, eller holder det med en? har hørt at man kan misse stigningen hvis det går for lang tid imellom???! Vet ikke jeg altså. Det er her jo bare 2 PP for vår del, og første gang jeg prøver med testing. Vil jo bare være på den sikre siden. Har jo aldri vært gravid før, seg jeg har ingen anelse om hvordan de kan være! :o)

Foressten. La inn en tråd på BliGravid i stad, ang å ta massasje når man blir gravid. Jeg skal nemlig til Riga om 1 uke, så det er jo selvasgt midt i mellom alt. Skal jo ha EL nå i disse dager, og kan jo ikke teste før vi har kommet hjem igjen. Så spørsmålet er, om det er "trygt" med massasje da???

Skrevet

mrs hs kjempebra at El kom tidligere enn ventet så kanskje dere får sådd spire før du reiser bort:-)

Verpesyk81 velkommen hit:-) kan sikkert være lurt å teste to ganger om dagen. synest jeg leste en plass at EL oftes er om ettermiddagen og da vil den kanskje ikke fanges opp om morningen fullt ut.

Det med massasje vet jeg ingenting om, men så lenge det bare er knøing av muskler og ikke trykking på div soner skulle man tro det skulle gå bra. du får spørre massøren:-)

Skrevet

Skal teste ikveld,og imorgen tidlig da :o) Så får vi se... men vi prøver uansett vi da! hahahaha... :o)

Skal snakke med de på SPA-et og se hva de sier :o)

Skrevet

hm, jeg er veldig spent da denne pp. har ikke testet for EL, men mente å kjenne El smerter i går. "Hoppet i høyet" på tirsdag og har ikke gjort det siden. Gubben har nattevaktsuke nå så han er ikke i form til hverken det ene eller det andre, så det ser ut til å bli lite aksjer denne EL. Ikke greit å lure seg til noe på ettermiddagene heller med ungene i hus.... ja, ja skulle det ikke gå denne pp så treffer det i allefall ikke på nattevaktsuka neste gang:-/

Turnus og skiftarbeid er noe herk!!! og det har vi begge to:-((

Skrevet

Åh, gud! Jeg vet! Vi har også skift arbeid begge to! Vi har jo ikke noen barn (ennå!:o), så det er ikke noe problem (ennå!:o) mtp å hoppe i høyet... men han begynner jo å bli litt lei av at jeg forteller han at "nå skal vi gjøre det".. hehe.. skjønner det veldig godt, da... Hvor lenge har dere prøvd da? Vi prøvde èn gang 14. februar (litt romantisk, og hadde vært sinnsykt kult å kunne fortelle at på kjærlighetsdagen ble kjærlighetsbarnet til.....), og nå er det altså vår 2. periode da.. Så jeg er iallefall fortsatt ved godt mot ennå... har jo ikke forventet å bli gravid med èn gang, så... Men det er jo utrolig spennende periode. har så lyst å fortelle mine 2 beste venninner om dette, men vi er begge enige å vente lenge med å fortelle når det store har skjedd... Vi har litt lyst å ha det for oss selv en stund.. Men vi får nå se da.. hehehe... ikke sikkert jeg klarer å holde meg... :o)

Skrevet

Hei verpesyk81

Jeg tested for el. to ganger om dagen... sånn var resultatene mine

Søndag ettermiddag (så og si positivt, var litt vanskelig å tolke)

mandag morgen (positiv)

mandag ettermiddag (positiv)

tirsdag morgen (positiv)

tirsdag ettermiddag (negativ)

Dette er akkurat det samme som skjedde sist også... så neste gang (om jeg trenger ;) ) kommer jeg bara til med å teste i ettermiddagen :)

men hvordan står det til ellers?

Når er test datoen deres denne gangen?

Min test dato er 29 mars :) gleder meg til!!!

Skrevet

DYTT!!

verpesyk81; vi er inne i 3pp nå så har ikke prøvd så lenge, men det er lenge nok for en med såååå utålmodig en sjel:-)

mrs. hs, tror jeg ikke skal teste meg før ikm som blir omtrent 31 mars, hvis ikke TR kommer før den tid. (og hvis jeg klarer å styre min nyskjerrighet så lenge:-))

Skrevet

Fikk mensen 3 dager før denne gangen, men det har vært litt nerver i gården

Jobber sesong her nede og fikk nettopp vite at jeg blir mest sannslynlig fast ansatt da de tar meg inn igjen 3.året,ble så glad, så nå håper jeg det klaffer denne syklusen,det hadde "passet" så fint med jobben.

IKM den 3 april, uke 14, og denne måneden hadde jeg tenkt og prøve EL tester, har aldri gjort det før så jeg vil nok be om hjelp ja.

Lykke til jenter

andreita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...