Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hei! Jeg har lett mye på nett, men finner absolutt ingen informasjon om hvor fostervannet faktisk kommer fra... Noen som vet dette?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 "Hvor kommer fostervannet fra? Hvordan fostervann dannes og hvordan det fornyer seg, vet vi med sikkerhet ikke. Noe vet vi, men mye bygger fremdeles på antagelser. Her er de mekanismene man mener har innvirkning på fostervannsproduksjon. Allerede før egget fester seg i livmoren, finnes det et lite væskefylt rom inni det. De første tre månedene dannes det fostervann i morkaken, fostervannssekken, navlestrengen og i fosteret. Etter den tid overtar fosteret det meste av produksjonen av fostervannet gjennom lunger og urinveier. Ved å drikke fostervann og skille det ut som urin, og å puste inn og ut fostervann, fornyes det. Fostervannet består derfor gradvis av større og større andel urin. Noe av fostervannet diffunderer (går gjennom) også gjennom fostervannssekken inn i morens kropp eller går over i fosterets blod som sender væsken ut av fosterets kropp. På denne måten styrer fosteret mengden fostervann. "
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Åh, tusen takk:D Jeg var så nyskjerrig på dette... og nå fikk jeg svaret mitt:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå