Gå til innhold

Med fare for å bli steinet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært litt inne på "Bli gravid" sidene før jeg ble gravdi, og jeg må si at der er det mange damer der hele gravidgreiene har gått til hodet på dem altså...!

1 dag etter eggløsning kommer første symptomene med kvalme, ømme bryster, sure oppstøt osv.... JADDA!! Innbilte symptomer kaller man dette.

Huff, syns jo egentlig bare synd på de men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe..ja snedige greier dette der. Enig med deg Hi

Skrevet

Jeg har også alltid syntes at det var litt barnslig... Jeg mener, herregud, det er da tidsnok tider da man vil oppdage det uansett.

Jeg har vært 8, 15 og 6 uker på vei før jeg har visst at jeg var gravid!

Skrevet

Det er jo et godt kjent fenomen at noen får symptomene man tenker på/venter på, uansett:) Det gjelder både graviditet og folk som leser om sykdommer det. Synd at noen går så opp i prøvingen at de begynner å "kjenne etter" dagen etter eventuell produksjon, det må jo gå ut over andre deler av livet, må jo være slitsomt.

Skrevet

Ja det må jo gå utover livskvaliteten på en eller annen måte tenker jeg...?

Stakkars menn oppi dette her..

Skrevet

Dersom du hadde lest litt flere av innleggene, hadde du lest at de fleste skriver det med ironi, at de vet det er innbildte plager, men man håper jo...

Skrevet

Frem til man har vært i en situasjon slik mange av disse damene er i, synes jeg det er vanskelig å sette seg inn i den tankegangen de ofte har, den desperasjonen (for det er det) de føler for å bli gravid.

At du anonym over her ikke har oppdaget at du var gravid før i uke 15, sier vel mer om deg enn om dem:) De er prøvere, noen går på pergo (eller hva det heter), og de støtter opp om hverandre og følger hverandre på "gravide-veien", som for mange av dem er en kronglete vei å gå.

Barnslig for dem som aldri har hatt problem med å blir gravid, kanskje. For dem? Neppe.

Når det er sagt, følte jeg meg ikke helt hjemme der heller, fordi jeg ikke kunne identifisere meg med den "ihugaheten" mange av dem utviste.

Skrevet

Hvis man blir provosert eller irritert av slike innlegg har man for lite å tenke på. Kan ikke folk få gruble på det dem vil? At noen som har vært prøvere lenge leter etter symptomer er veldig forståelsesfullt og det er også noen som tidlig får symptomer på graviditet. Jeg er en av dem; har aldri halsbrann utenom svangerskap (så sant jeg ikke går amok på gin og tonic), og jeg fikk voldsom halsbrann + jernånde da jeg var kun 3 uker på vei. Jeg lette ikke etter symptomer, men skjønte det da jeg så positiv graviditetstest..

Skrevet

Jeg har prøvd i fire år nå på nr fire, min manns nr to... Så det er jo ikke som om jeg ikke har prøvd. Prøvde også i over to år på nr en også.

Skrevet

Nå har jeg aldri sagt at jeg blir verken provosert eller irritert...

Tvertimot, jeg syns synd på dem...!

Skrevet

Hehe, det er en grunn til at jeg ikke har hengt der inne så mye. De gangene jeg har vært gravid så har jeg ikke hatt noen symptomer (bortsett fra manglende mens) før i uke 6, og da har jeg jo visst om graviditeten en eller to uker allerede.

De færreste gravide har symptomer før uke 6, for det er først da at hcg-horomonet begynner å få et ganske høyt nivå.

Skrevet

Det er ingen av dere som skjønner det at det rett og slett kan være litt gøy å sitte der inne da?

Har hengt der inne en stund nå, og uten alle de rare damene der inne, så hadde jeg flippet ut i vinkel, og enda litt til..

Det er mye galgenhumor, mye trøsting og syting. Grunnen til at alt kommer der inne, er jo fordi vi ikke skal plage livet av mennene våre Det er en slitsom tid, og for de fleste der inne, så har vi prøvd en stund og har gjerne problemer med å bli gravide av alle mulige årsaker. Skal vi bare sitte inne med alle tankene da, mener dere? Så klart..hehe. Av og til går det jo over stokk og styr, og det er ikke alle som takler det like godt, men det er en overgang det også.

Å si at det er synd på oss? Da er du sneversynt og uvitende. Har nok aldri måttet gå igjennom det som mange av oss inne på Bli Gravid må gå igjennom.

Hvis dere ikke liker det dere leser? Hvorfor er dere der inne å leser i det hele tatt da? Holde dere unna da, vet du! :)

Skrevet

Hei Anonym 11:57

Det var jo akkurat det jeg skulle skrive ;-P

Der er utrolig mange hyggelige damer inne på "Bli Gravid".

Alle med et mål for øye, men forskjellige veier for å komme dit.

Nå har jeg også vært inne på endel av de andre forumene her inne, og for å være helt ærlig, syns jeg "Bli Gravid" er det forumet hvor jeg her sett minst skitt kastning.

Skrevet

Ja,d et er det jeg og ser!! Ingen sure miner, uansett hvor mye noen klager og syter over noe. Alle blir møtt av respekt og forståelse. :D

hilsen anonym 11:57

Skrevet

Det er mange på "bli gravid" som kan ha prøvd i måned etter måned uten å få det til. Det er nok bare det at de ønsker så sterkt å være gravid at de ser etter symptomer med en eneste gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...