Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt litt cellulitter på baken, men plutselig har jeg MASSE!

Også bak på lårene, ser ikke bra ut.

Var en som trøstet meg med at det forsvant etter fødsel, men det tror jeg liksom ikke på. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo selvsagt kaste bort tid og penger på celulittkurer, men for de aller fleste er de der for å bli. Hvis du trener og har mye muskler under kan de bli litt mindre tydelige, men i likhet med strekkmerker og rynker er det nok sånt vi må leve med når de først har meldt sin ankomst.

Det du KAN gjøre er å se på folk rundt deg, se at nesten alle damer har dette og innse at det ser ikke så ille ut som det kanskje gjør når man først legger merke til de. Husk at det finnes værre ting:)

Skrevet

Huff, ja, jeg føler med deg!

Har MASSE selv- så utrolig misfornøyd med bakparten etter at jeg oppdaget dem i sommer, da sambo tok et bilde av meg bakfra. Skrekk og gru!

Har nok hatt dem siden forrige sv. skap, for 4 år siden, for før det var jeg fast og fin i fisken;P

De kan aldri bli helt borte når man først har fått dem, men det finnes ting man kan gjøre for at det ikke skal bli værre og for at det skal bli mindre synlig:

- smør deg med krem (neida, du trenger ikke kjøpe dyre kremer, da det er massasjen som er viktig!) hver dag, og gni og masser oppover mot hjertet. Cellulitter er avfallsstoffer som har samlet seg i form av fett, og dette stimulerer stoffene til å skille seg ut.

- viktig med trening, alt som får i gang blodsirkulasjonen hjelper cellulittene å "tømmes" ut.

- til sist så kan man cellulittmassasje hos fagfolk- denne krever en del behandlinger, koster sikkert en del og er ikke veldig behagelig da de trykker og klemmer VELDIG hardt for at det skal gi så raske resultater som mulig. Har ikke prøvd dette selv, men gjør nok det dersom de to andre punktene over ikke gir bedringer etter ett års tid;)

Skrevet

Har jobbet som hudterapaut i mange år før jeg begynte å studere nå i høst og det jeg vet funker mot cellulitter er skrub i dusjen (du kan bruke alt fra hanske ol til skrubbprodukter) bruk en fotkrem for kaldeføtter på området (fotkremene er gjerne billigere enn cellulitt kremer og inneholder endel av de samme ingrediensene som koffein og peppermynte som øker blodgjennomstrømningen).

Og av behandling så funker LPG endermologi, den har faktisk påviste resultater! Men den er ganske dyr, og etter en slik kur så må man jo vedlikeholde.. Og den er ikke vond! kan være litt ubehagelig noen steder, men ellers bare avslappende:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...