*Stinemor* Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Når pakker dere den, og hva har dere i den? :-P
BabyjenteMARS<3 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 De sier man bør pakke den når man er i uke 37.. Senest 38 da.. Men kan jo hende man får good tid til å pakke når man starter i fødsel også da Hva man har i den? Vanlige toalettsaker, en god skjorte/nattkjole, god joggebukse med god plass til et stort bind. Og noe pent å ha på seg hjem om man ønsker å føle seg "fresh".. Så man kan jo tenke på det som om man skal pakke som om man skal på en weekend tur og tenke at man skal ha behagelige klær på dne turen Og selvsagt et fint antrekk til babyen når h*n skal reise hjem
*Silkeblomst* Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Anbefaler å begynne å pakke denne ca 4 uker før termin. Da kan man legge i ting etterhvert som man skaffer det. Forrige gang trodde jeg at jeg hadde god tid, og pakket bagen da jeg var fullgåtte 38 uker. Dagen etter at jeg pakket bagen fødte jeg! Var fortsatt noen ting som manglet pluss litt ekstra klesskift, men dette ordnet samboeren min. Anbafaler på det sterkeste å lage en sjekkliste over de tingene du skal ha med deg. Da kan du krysse av etterhvert som du legger i ting. Hva du bør ha med i bagen er det flere innelgg om på dette forumet. Lykke til!!
Nikki 75 Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har så vidt begynt å pakke nå. Har faktisk endt opp med to bager - en til selve fødselen, og en til tiden etterpå på barselhotellet. Skulle jeg hatt alt i en, hadde jeg kommet på Føden med en svær amerikakoffert, tror jeg. Har pakket ned klesskift og toalettsaker, kamera og videokamera + ladere, mobillader, mp3-spiller etc. etc. En hel haug, egentlig - sikkert mye jeg ikke får bruk for...
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Har termin idag og har enda ikke pakket den.... Tenker det blir gjort når jeg står på tur ut døra... hehe.... Har gått over 10 og 14 dager med de to andre- så stresser absolutt ikke Skal heller få ferdig kjøkkenet vi driver skifter... hehe...
ano`num *17.03.10* Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Pakke for ei lita uke siden. Da hadde jeg så kraftige kynnere at jeg fant ut at det var best Har lagt ei liste på toppen med ting jeg venter til vi drar med. Som kamera (daglig i bruk) drikke i kjøleskapet etc. Jeg har et helsett med skift, i tillegg til ekstra undertøy og t skjorte. Toalettsaker som er nytt. Litt småtøy til babysen mens vi er på sykehuset (sokker som mamma har strikket bla) Pakker ned minst mulig jeg da, så får heller mannen komme med mer om det trengs. Klærne til hjemreise for babyen har jeg ikke pakket/funnet frem enda. Vet ikke hva jeg skal ta heller Vær og temp er jo så skiftende.
Diddels Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 I og med at man ofte bruker det man har i bagen, så har ikke jeg pakket den ferdig enda... enda jeg skal inn på sykehuset i morgen for å føde Uansett, toalettmappe (hva enn du ville hatt med deg på hotell), kanskje ikke så mye dilldall som sminke og smykker da. Tannkrem, såpe osv osv. Store bind (får du uansett på sykehus), undertøy, kosebukser og behagelige topper (noen tar meg sæggete teskjorter, men da hadde jeg følty meg for stygg ), hårbørste, lader til mobilen, ting du trenger for velvære som yndlings leppepomaden din, håndkrem osv osv. Ta med boka di, strikketøyet, broderiet, nintendoen eller hva annet som holder deg med selskap, sokker, tøfler, kanskje morgenkåpe, pysj osv osv... Den lille boka man ofte får utlevert gratis på svangerskapskurs eller av JM som heter Fødselsboken fra Sandvik forlag inneholder en fin sykehusbagliste.
Ladybug~N&E Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 jeg kommer til å pakke i uke 36-37. fødte i uke 38 sist gang og vil helst ikke stresse med pakkingen når det først setter i gang. da pakker jeg: toalettsaker 2skift til meg+ 4undertøyskift. (vi får ikke flere engangstruser på barsel) 1skift til mannen(han skal ikke sove der men i tilfelle han får noe på seg eller blir svett!!) slippers tidsfordriv. litt småtterier til babyen kommer til å kjøpe nye toalettsaker til å ha klart i bagen. ny tannbørste/krem, shampo, dusjsåpe. + en ny kosedress. sminkepungen og hårprodukter står klart på badet og bare å rive med seg. (brukte det ikke sist men tar det med alikevel) kameraet ligger lett tilgjengelig i veska sammen med helsekortet. forrige gang pakket jeg vannvittig mye jeg aldeles ikke fikk bruk for så gidder ikke sprengpakke denne gangen. bor 2min unna sykehuset så er bare for gubben å kjøre hjem å hente.
mamma og my Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Skal pakke min i uke 37, og tar med et par klesskift, joggebukse og behagelige T-skjorter, ammeinnlegg i ull, stooore truser, ekstra kontaktlinser og linsevæske, medisinene som jeg bruker, hudkrem, ammebh, div toalettsaker, slippers, litt snop og nødproviant:), og det blir helt sikkert mer etterhvert som jeg kommer på at jeg trenger ting. Babyklær og annet dill får pappaen ta med seg etterhvert. Jeg bor nærme sykehuset, så det er lett å få henta ting som jeg mangler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå