Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Har et lite dilemma. Datteren min er snart 4år og hun har ingen kontakt med pappaen sin. Har lurt på i det siste om jeg skal fjerne etternavnet hans fra navnet hennes. Hun har mitt etternavn men etternavnet hans er med som mellomnavn. Har tenkt som så at om jeg en dag gifter meg så vil jo jeg gjerne ha etternavnet til den mannen og jeg vil at henne skal også ha det. Så har jeg jo tenkt at det er jo bedre og gjøre dette nå som hun er så liten og før hun begynner på skolen. Han kontakter oss kanskje 2 ganger i året for og se henne i en time. Burde jeg si fra til han at jeg skal gjøre dette eller skal jeg bare gjøre det uten at han vet det. Huff, hva hadde du gjort?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg søkte navneendring på gutten min siden bf ikke har noen kontakt med sønnen. Det hele var svært lite dramatisk egentlig, og jeg hadde svært få kvaler med å gjøre det.(Nå tenker jeg aldri at det vil være naturlig for meg at sønnen min skal ta navnet til min potensielle framtidige ektemann - så det har ikke vært et argument for å fjerne bf's navn). Jeg sendte bf en mld om at jeg kom til å søke navneendring, og fikk ikke svar. Men så vidt jeg vet blir begge foreldrene tilsendt dokumentasjon på gjennomført navnendring. Så så mange råd og tips hadde jeg ikke til deg, ville bare si at det er en enkel prosess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå