Gå til innhold

Angående permisjonspenger, noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid med mitt andre barn, 12 uker på vei. Har ikke fortalt det på jobb enda.

Spørsmålet mitt er; jeg eier en 100% stilling, men jobber for tiden bare 80%. Men ønsker jo nå å gå opp i stilling sånn at jeg kan få litt mer permisjonspenger. Når må jeg senest øke stillingsprosent for å ha rett på permisjonspenger av 100% stilling? Hva er reglene på dette?

Vil ikke spørre sjefen, det virker litt dumt syns jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobben hos meg er det den lønna du har når du går ut i permisjon som teller. Det er da arbeidsgiver som forskutterer lønna og får refundert fra nav. (Ansatt i statlig bedrift).

Hvordan det er ellers aner jeg ikke, du må vel nesten høre med arbeidsgiver eller personalavdelingen (om dere har slikt).

Skrevet

Hos oss også er det arbeisgiver som forskutterer ut lønna.

Får høre med personalavdelingen da kanskje.. er en stor bedrit med mange tusen ansatte, så vi har det ja:)

Skrevet

10 mnd mener jeg, men er ikke sikker. Hvis det er riktig, så er du litt sent ute... MEN jeg tror at dersom du øker nå, så vil det bli en del av grunnlaget, om ikke du får fullt betalt ifht full lønn i perm.

Skrevet

Siden du nå jobber bare 80% så har dere vel avtalt dette for en periode? Du sender de 3 siste lønnslippene til nav, så ville nok begynt å jobbe 100% et halvt år før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...