Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her inne som opplever å være stiv/støl/sliten i øvre del av ryggen? Er i uke 6 bare, og har vært sånn den siste uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er i uke 10 og sliter med smerter i korsryggen og nedover mot rumpen. Men det begynte som du beskriver med å føle meg stiv og støl i ryggen. Har hatt det slik noen uker. Håper det er forbigående, ellers kan det bli et tung svangerskap. Noen som vet om det er vanlig med ryggplager så tidlig? og om det er mulig at det går over?

Skrevet

Jeg er også stiv i korsryggen. Det kommer og går litt.

Jeg vet ikke om det blir bedre, det er sikkert individuelt. Forrige gang hadde jeg ikke ryggvondt, men fikk bekkenløsning fra ca 3 trimester. Ikke noe moro det heller. Men det går jo over etter fødsel da.

Skrevet

jeg sliter med ryggen, men jeg har skadet den fra før da. Så det hjelper ikke akkurat på med svangerskapet, fyttikatta det er tungt å vaske! Jeg ser jo ut som ei gammel dame med pukkelrygg :-P skal ta det opp med legen jeg på fredagen jeg hva jeg skal gjøre. Håper det er noen gode råd å få :)

Skrevet

Jeg har vært plaget med smerter/ stivhet i øvre del av rygg i starten på alle mine 3 svangerskap. Har nesten kjentes ut som en betennelse i skulder/øvre del av rygg. Er nå i uke 8, og det har så smått begynt å gå seg til. Resten av svangerskapene har jeg vært plaget i nedre del av rygg+ bekken:( Skal vel godt gjøres å slippe unna denne gangen også!

Skrevet

Jeg har sliti med ryggsmerter i mange år. Har også hatt prolaps og har dårlige skiver i ryggen. Så jeg lurer nå på hvordan dette skal gå framover i svangerskapet. Jeg skal være flink til å gjøre øvelser og gå. Skal også bli henvist til fysioterapi etterhvert for å prøve å forebygge mest mulig.

Skrevet

Pga mange hormoner i kroppen i disse tider er det vanlig at muskler og ledd påvirkes av dette, ergo er det mange som sliter med rygg- og nakkesmerter. Forferdelig slitsomt, har det selv og det er ikke noe spesielt godt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...