engleving Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Er så dritt lei av den nesa som er tett hele døgnet.. Har brukt nesespray altfor lenge allerede, og saltvannsspray blir jeg bare værre av.. Noen som har tips???
april09 & oktober10 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg prøvde akupunktur.. det hjalp litt, for en peride, men så var jeg tilbake til sprayen igjen.. Jeg begynte å bruke nesespray i august 08, da jeg ble gravid med førstemann - og jeg bruker det ennå... har kun klart å være uten i 2 uker i august 09. Var drithappy fordi jeg klarte å slutte, men så ble jeg forkjøla og tett i nesa, og begynte med sprayen, og har per i dag en på nattbordet og en i veska. Helt avhengig...
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Hei ikke bra å bruke nesespray lengre sammenhengende enn det de sier i pakken. Man kan få en kronisk tilstand der man blir avhengig av det for å holde nesen oppe. Jeg har også vært veldig mye tett i nesen i svangerskapet. (Hovne slimhinner (også i nesen) er en bivirkning av svangerskapet.) Saltvanns spray hjelper lite, og heller ikke pipetter med saltvann. Men det som har hjulpet litt og som gjorde at jeg klarte å slutte med nesespray, var å bruke neseskyller. En dings man kjøper på apotek og så blander man lunkent vann med vanlig bordsalt. Dingsen gjør at vannet renner opp ene nesebordet og ut det andre. Litt ekkel følelse, men effekten er veseentlig bedre enn saltvannsspray ol. Etter noen dager med dette trengte jeg ikke nesesprayen lengre.
Canari Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Den der dingsen fikk jeg aldri til å bruke :-) Er jo en hel vitenskap, dessuten fikk jeg følelsen av å drukne. Er også såpass tett at det ikke er noe som passerer!!
april09 & oktober10 Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Det har jeg faktisk ikke prøvd! Jeg har tenkt tanken, men... Kanskje det er på tide å prøve det, og ikke bare kjøpe spray og spray hele tiden. Ho akupunkturdama mi sa også at jeg skulle kutte ut å drikke melk, men heller drikke Biola og yoghurt (noe som er helt krise for meg, jeg elsker melk), men dette fordi melkestoffet laktose hadde sin virkning på slimhinnene minns jeg ho sa. Jeg forsøkte også andre helseprodukter ho anbefalte samtidig med akupunktur. Selv om det ikke hadde super effekt på meg, kan det jo virke for andre? Jeg vet jo at å bruke nesespray sammenehengende i snart 2 år ikke er bra, men jeg får helt panikk av å ikke kunne puste gjennom nesa. Spesielt om natten! De vet jo ikke om det er farlig ift fosteret i magen. Men jeg tenker at sprayen virker lokalt, og sånn sett er det meg og min nese det går utover først og fremst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå