Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 25+0 og de siste 2 ukene har det ikke vært mye fart på lille jenta mi. Var på sykehuset forrige uke da jeg ikke kjente liv på en dag og da ble hun aktiv i det vi startet UL. Hjertefrekvensen er også fin. Legen beroliget meg med at alt var i orden og hun så helt fin ut. Så fulgte det en dag med mye spark og herjing.

Men nå er jeg tilbake ved svake og lite spark igjen. Ikke hjelper det å hvile, drikke søtt eller dytte på maven. Jeg vet det er tidlig og at det kan være rolige perioder.

Men når har jeg grunn til å være bekymret? Kan jo ikke ringe sykehuset eller jordmor enda en gang. Vurderer å begynne sparketelling selv om det er tidlig. Har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ethienne. Kan jo hende babyen ligger slik til at hun sparker innover og ikke mot magen din. Alt er sikkert bra men forstår at du blir bekymret.

Kan jo investere i en angel sound (Teknikmagasinet kr. 179,- funker bra) slik at du får roet deg ned de gangene du har det ille. Er du stresset blir babyen det også.

Skrevet

Hvis du er bekymret, skader det ikke å kontakte sykehuset/JM igjen. Det er jo ikke noe göy å gå å föle seg usikker.

Men alt er sikkert som det skal. Det er jo nok at babyen ligger litt annerledes, slik at det ikke kjennes så godt.

Skrevet

Hei Ethienne!

Som juli-prinsessen skriver kan sparkene være vanskelige å kjenne hvis hun sparker innover såpass tidlig. Kan det også være at du har foranliggende morkake? Det vil også dempe sparkene betydelig. Jeg har det, og merket ikke sparkene som traff morkaka før ganske nylig (er 28 uker i dag).

Grunnen til at de ikke anbefaler sparketelling så tidlig er vel nettopp at en ikke oppfatter spark i alle retninger ennå. Men blir du for bekymret, så ring for all del jordmor og beskriv og spør om råd. Som skrevet over her er det ingen mening i at du skal gå og engste deg for mye.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...