Gå til innhold

Jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da et av prosjektene til Jehovas vitner. De kom en gang mens jeg satt ute høygravid i sommer og siden har de vært her 7-8 ganger. Har egentlig ledd litt og ventet på når de skal spørre om jeg vil komme på møter eller lignende men foreløbig har de bare messet om Gud og bibelen i det uendelige. Noen som har erfaringer med dette, hvor lenge holder de på før de gir opp dersom jeg ikke ber dem slutte å komme? Bare litt interressert i hvor standhaftig de er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har markert deg som interessert så lenge du ikke avviser dem, og så lenge de tror de har et håp om å omvende/redde deg, så kommer de med jevne mellomrom. Noen er vel så ivrige at de vil komme med blader til deg hver måned, hvis du har tatt i mot før.. :)

Hilsen ex-JV.. :)

Skrevet

De kommer nok til å spørre deg om hva du tenker, mener osv ift å begynne å studere og gå på møter. Man begynner helst med studier, men mange blir invitert til å bli med på møter for å se hvordan det er.

Er selv oppvokst innenfor JV, er ikke et selv, men jeg synes faktisk at du burde si i fra dersom du ikke er interessert. Synes ikke det er noe pent gjort å late som man er interessert når man faktisk ikke er det. Husk, ærlighet varer lengst og de kommer til å fortsette med "å messe om Gud og bibelen" i det uendelige fram til du sier at nok er nok.

Skrevet

Nå må jeg jo først si at den første samtalen jeg hadde med dem syntes jeg var interressant fordi jeg er lærer og dette er noe jeg ikke kan så mye om. Jeg sa som sant var at jeg ikke er religiøs men at de sikkert hadde noe nyttig å fortelle meg som jeg kunne bruke i undervisningssammenheng. Fikk da vite litt om hvem de er og hva de står for, så fortsatte de å komme med bladene en gang i måneden og jeg tenkte at de kansje mente jeg kunne bruke se på skolen, men den siste tiden har de begynt å fortelle meg om Gud og bibelen og alt som de tenker. Føler ikke at det er i underviningssammenheng lengre. Mener ikke at jeg har rakket ned på dem, hadde ærlige hensikter faktisk men nå er de blitt litt drøy. Får vel som dere sier, si ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...