Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om 4 dager og har siden før helga gått med 4 cm åpning.

Det er fremdeles en liten kant på høyre side som ikke er avflatet. Jeg har endel murringer men ingen direkte smerter som kan sammenlignes med fødselsrier. Hadde jeg ikke blitt undersøkt av jordmor hadde jeg nok ikke vært klar over at dette var tilfellet en gang.

Dette blir min fjerde fødsel og med mine 2 siste har jeg blitt indusert så føler at min erfaring med naturlige fødsler er noe begrenset.

Har noen av dere andre flergangsfødende lignende erfaring med dette og hvor lenge gikk dere sånn eventuelt? Jeg er ikke stresset med å bli ferdig, men mest nysgjerrig og selvfølgelig spent. Slimproppen er også gått innbiller jeg meg. Masse blodblandet slim fra fredag til søndag.

Det jeg er ørlite engstelig for er at fødselen kan komme til å gå så fort at jeg ikke når frem til sykehuset (3 timer), når jeg har såpass med åpning allerede. Er såpass voksen at jeg ville føle meg tryggere på sykehus i forhold til komplikasjoner etc. Er tross alt ikke 25 lenger. Men er ikke sånn overnervøs, gjør meg bare noen tanker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor fort har de andre fødslene dine gått da?

jeg tror at hadde jeg vært deg hadde jeg ringt fødeavd. med så stor åpning og så lang reisevei hadde jeg vært noe bekymret for å ikke rekke frem i tide jeg også. kan jo være at de vil du skal komme inn for å bli igangsatt slik at man slipper en evnt. hjemmefødsel eller bilfødsel. trygghetsfølelsen ved en fødsel er utrolig viktig selv om man har gjort det mange ganger før.

min mor gikk forøvrig med 4cm i 2uker da hun ventet meg. men hun var førstegangs da. i tillegg har jeg hørt at det er vanlig at flergangs gjerne går med endel åpning i flere uker før fødsel.

Skrevet

Siste fødselen tok litt over fire timer, så var som sagt igangsatt og syns derfor det er vanskelig å sammenligne med. Var inne på føden i helga pga jordmor hjemme her trodde ting kunne skje når som helst og ville ha meg på sjekk. Men skulle bare dra hjem og vente. Og det er vel det eneste man kan gjøre. Vente på lille i magen.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde ringt føde eller pratet på nytt med jordmor. For 4timer er ikke så mye om du er blitt igangsatt heller. Min 3 tok 3timer igangsatt etter mye rier og riestopp. Neste tok så vidt over 1time. Ikke for å skremme deg. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...