Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?!

Ønsker meg så gjerne en rase katt som jeg har da inne har en for hånden,

men har en ute katt og..

har sjekket meg for dette katte viruset men uten hell...

og har hørt at det er ute katter som har viruset i seg pga jord og rått kjøtt..

er det noen som kan fortelle meg noe annet.

eller har noen erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen personlig erfaring, men legen min fortalte ganske mye om det, og det var visst svært liten sjanse for å få det fra katt. Jeg var bekymret for toksoplasmose pga nettopp at jeg har to katter, men hun beroliget meg, og mente at det ikke engang var vits å ta prøven bare pga av dette. Den største risikoen var ifølge henne ved å spise mat i faresonen når man er i sydligere strøk, ellers så de lite til denne smitten i Norge.

Men det skader jo ikke å være forsiktig for det.

Skrevet

jeg hadde innekatt og ble gravid, brukte da alltid hansker når jeg tømte kattedoen og jeg vasket og desinfiserte hendene etterpå. folk sa jeg var hysterisk osv, men alikevel fikk jeg toxoplasmose,og det ble ikke oppdaget før det var forsent og jeg aborterte tvillingene i uke 8. får jo aldri vite om det var pga toxoplasmose,men mest sannsynlig var det den som forårsaket det :(

Skrevet

hvordan mener du at du skulle ha fått toxo hvis du skiftet kassen med hansker? Det er jo ekstremt vanskelig å få det i utgangspunket og hva sa legen din da?

Skrevet

Tenk på alle de som har katter og ikke er gravide nesten ingen av dem til tross for at man er uforsiktig og ikke tenker på smitte, har blitt smittet av toksmoplasmose.

Trist å høre om tvillingene, men å miste i uke 8 er jo ganske vanlig og enda vanligere om man går med tvillinger, så det tror jeg er mye større sjans for at skyldtes annet enn tox.

Jeg ville ikke nølt om du ønsker deg den katten så kjøp den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...