Gå til innhold

"Hysterisk mor" - kan noen trøste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er helt tullete å være så nervøs for dette, men barnet mitt skal på operasjonsbordet på fredag. Selv om inngrepet ikke er særlig stort, må h*n likevel i narkose.

H*n er bare 2,5 år, og det er første gang h*n opereres for noe, og jeg gruer meg virkelig VELDIG. Jeg merker det ikke så mye på dagtid, men når kvelden kommer blir jeg kjempeurolig, og jeg får nesten ikke sove om natten, ligger våken lenge. Får også lyst til å ta h*n opp i senga hver natt, virker som jeg innbiller meg at h*n skal dø eller noe. Og det er jo helt fjollete, for det går helt sikkert kjempefint.

Huff. Jeg vet jeg er teit, men jeg måtte bare få det ut :-/

(Jeg lar forresten ikke barnet merke noe av at jeg er så urolig, bare så det er sagt, annet enn at jeg nok er litt ekstra "klengete" og litt mindre kjeftete enn vanlig...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår godt reaksjonen din, hadde nok vært urolig selv. Frykt er ikke rasjonelt, men statistisk sett går jo dette knirkefritt:-)

Skrevet

Tusen takk for svaret :-)

Det går sikkert helt fint, og det irriterer meg litt at jeg bruker så mye energi på dette. Men det er vel noe med at jeg må "gi slipp" og ikke har kontroll og "men TENK om..." og en bråte sånne ting. Huff. Mye man skal bekymre seg for når man har unger :-)

hi

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempegodt!

Har ei jente som ble hjerteoperert rett etter nyttår (ikke åpen kirurgi, de gikk inn i lysken) og det var helt forferdelig!

Etter den gang har det blitt mange narkoser, for blant annet leverbiopsi og benmargsprøve, men det er jo ikke operasjoner da..

For to uker siden fjernet de en del av leveren hennes for å prøve å fikse problemet, men det virket ikke, så nå venter hun på ny lever.

Hun er 11 mnd forresten.

Akurat min historie hjelper vel ikke deg så mye, men det som kan hjelpe er å tenke på at dette er mennesker som har dette som levebrød, de er flinke på det de driver med, og hn blir godt passet på av både barnelege som er tilstede under operasjonen, anestesileger- og sykepleiere, og selvfølgelig kirurgen(e) som skal gjøre jobben.

Hvilket inngrep er det hn skal ha, og på hvilket sykehus?

Bare litt nysgjerrig :P

Skrevet

HI, la ungen din ligge sammen med deg, hvis det får deg til å føle deg bedre.

Kos deg masse denne uka, og la ungen din føle seg ekstra elsket.

Det går bra, for det gjør det jo som regel bestandig.

Har hatt barn i lett narkose selv, og det er skremmende å se at barnet ditt er helt borte. Men de vet hva de gjør, og har alle instrumenter som gjør at de kan måle blodtrykk, oksygen, puls osv hele tiden, og de vet hva de må gjøre hvis noe skulle skje.

Ikke vær redd.

Det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...