Gå til innhold

Hva skjer egentlig på overtidskontrol? Dag 12.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykehuet altså.

Er det bare kontroll, eller setter de ting i gang? Samme dag, eller dagen derpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er stor forskjell fra sykehus til sykehus hvordan de gjør det!!

Jeg tilhører sykehuset telemark og der får man ikke overtidskontroll før 14 dager over termin og da vil de vurdere om de skal sette igang eller om både mor og barn tåler å gå litt til!

Tror dette sykehuset er et av de tregeste sykehusene i landet på dette området egentlig...

Skrevet

Det kommer litt ann på.... Hos meg var det bare "kontroll" på at barnet hadde det bra og slikt.

Jeg var bekymret da jeg var veldig stor- og var redd for at barnet var stort. Fikk da beskjed om at barnet bare var rundt 4 kg så var ikke noe problem....

Deretter fikk jeg komme tilbake på dag 14 og da tok de vannet- siden jeg allerede hadde 3cm åpning.....(men det var vel mest på grunn av at jeg hold på å bryte mentalt sammen....:S ) Ut kom "lillegutt" på 4780gr og 56cm....

Så det kommer nok litt ann på hvilket sykehus/ hvem lege du møter på/ etc etc....

Skrevet

Dette var faktisk i Skien!!!

Vet at flere sykehus nå er begynt å praktisere at en ikke skal gå mer enn 10 dager over....

Skrevet

off ja syns de lar oss gå forlenge over jeg...gikk selv 13 dager over sist...

men jeg var inne til sjekk 9-10 dager over åsså ville de sette meg igang på dag 12 hvis det ikke hadd kommet igang...

var i haugesund det da....

denne gangen skal jeg på sjekk 11 dager før termin..for og sjekke om baby er stor denne gangen og..da skal jeg ikke gå over...

Skrevet

De sjekker urin, ultralyd og ctg registrering. GU for å sjekke evt modning. Jeg ble satt igang 16 dager over termin på Bærum sykehus i høst! Så lenge alt er gra med mor og barn venter de vel i det lengste, da faren for komplikasjoner øker ved igangsetting.

Fyktelig slitsomt å gå sånn å vente å kjenne etter alle små vondter.

Lykke til :)

Skrevet

som sagt er det store forskjeller fra sykehus til sykehus, men det hjelper virkelig å krangle; og å bestemme seg for at man SKAL igangsettes.

Går man lenge over kan ungen etterhvert bli fryktelig stor, og det er ofte argument godt nok, særlig hvis du er liten eller har smalt bekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...