glad i mange barn Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 På fredag hadde jeg fått time til overtids-kontroll.va da 2 uker over. legen som sjekka meg ville ikke sende meg hjem igjen siden jeg hadde en bro-fødsel forrige gang,rakk ikke frem og fødte i ambulansen,første-mann kom hjemme i sengen...så jeg har tendenser til å føde kjapt... så ho legen ville legge meg inn under "trygge" omgivelser... va no tross alt 2 uker over og ho mente jeg var moden nok-tøyelige 3 cm.jeg dro hjem for å hente tingene ,ordne barnevakt m.m så dro vi til føden nærmer klokka 6. fikk ett rom og de sa de ville ta vannet,for då ville kroppen sjøl sette i gang... etter vannet var tatt måtte jeg ligge helt i ro i en seng,de satte på magen en måler som skulle måle rie-aktiviteten.og så satte de på en måler på barnets hode for å måle barnets aktivitet,dette var visst vanlig på overtidende,var viktig å følge med att barnet hadde det bra.... etter en del mase rier var det bare 4 cm...mase riene varte fra klokka 18 til ca klokka 22...med alt fra 10-5 min mellom hver ri.og enda var det bare 4 cm,og jeg låg no bare der,måtte jo ligge helt i ro...så kom nattevakten og lurte på ka vi skulle finne på...jeg sa att hadde jeg fått gått litt oppe hadde ting nok forandret seg....nei desverre--det kunne jeg ikke....måtte jo ligge i ro...men så sa jeg att jeg måtte på do....hadde ikke hvert siden formiddagen...joda det måtte jeg jo få...så de tok pause og koblet i fra...jeg gikk på do...og merket med en gang jeg gikk bortover gulvet att ting skjedde...bare på den turen på do hadde jeg 5 kraftige rier og de var ganske tette ja...kom oppi senga igjen og merket att her skjedde det noe....JM sjekka meg igjen og det var jamma det tøyelige 7-8 cm...oj oj så kom det ett par rier til og jeg sa att no presser det....fikk ligge ned på siden og hode var på vei...to-tre rier til og plopp...en stor gutte-bass på 4300 g og 53 cm kom so ett skudd.... måtte ligge med tassen på brystet i 2 timer...det var noe nytt...de skal ha hudkontakt i minst 2 timer etter fødsel,så de skal ikke veies eller måles på den tiden,heller får ikke far holde.jordmoren og barnepleieren var helt imponert over den fantastisk flotte fødselen og alt gikk så fint og roligt for seg. lille-prinsen har ikke fått navn enda,men søskena hjemme er super-stolte og de står i kø for å holde og kose og bære på lille-broren...han er allerede bortskjemt...=O) no har vi 4 jenter og 4 gutter...og vi er rikt velsignet...=O) lykke til alle dere som enda venter...
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Gratulerer!! Tenk 8 barn, det høres helt FANTASTISK ut!! )
Gjest Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Gratulerer med den lille prinsen:-)))Kos dere masse:-)
Gjest Mangebarnsmamma *høygravid* Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Gratulerer så mye:) Har tenkt masse på deg, lurt på hvor du er blitt av;D (Er så imponert over deg). Dere må kose dere fremover. Her er det ennå tre uker til termin og flust av søsken som gleder seg: Magen får nattaklem hver kveld;) Gikk 15 dager over sist, så kan bli en stund til vi har gutten ute i "friluft";D Men; det med hudkontakt i to timer: Hvilket sykehus? Klem fra meg.
glad i mange barn Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2010 hei mangebarnsmamma....=O) =O) vel takker så masse for gratyulasjoner...joda her koser de seg veldig over den nye lille broren... jeg fødte på KK i Bergen.men dette ang,hudkontakt var visst helt bestemt no på alle sykehus,iallefall i følge JM. Håper virkelig du slipper å gå 15 dager over,jeg fikk jo forrige mann 16 dager over,og det skulle jo ikke skje denne gang,og de sa att mer en 2 uker skulle ikke skje i det hele tatt,va noe nye regler her og visst...og att de overvåket spes barna til overtids fødene. va visst masse nytt siden sist,syns jeg i allefall....men om du går to uker over ville jeg spurt om de kunne tatt ditt vann og,dette var jo noe de sa de gjorde for att man skulle ikke gå mer enn uke 42.... ellers syns jeg det er vææældi flott att andre har det synet att det er inga problem med mange barn....er så mage i dag som bare velger 2-3 stk,og "vi" andre som ønsker mange får nesten ett stempel på "dere må ha problemer"-omtrent....masssssse lykke til,bare gled deg,det er like fantastisk hver gang...synd de vokser så fort,men en ting er sikkert,dette var ikke sistemann.....go klems herfra...=O) =O)
glad i mange barn Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2010 tusen hjertelig takk for gratulasjoner,vi koser oss med lille-gutten,han er utrolig skjønn og go...og er omtrent bortskjemt allerede.....av søskena spesielt...=O)gled dere alle.det er ett stort miralkel
Gjest Mangebarnsmamma *høygravid* Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Høres fint ut med to timer hudkontakt. Det er mye nytt siden sist jeg var gravid og fødte;) Kommer nok til å være litt "på" hvis jeg går så lenge over som sist, men håper virkelig det kommer igang av seg selv før det er aktuelt:) Du har født uplanlagt hjemme en gang, ja? Hvordan var det?Er litt forberedt på det, nemlig, siden jeg hadde veldig rask fødsel sist. Var bare en halv time på sykehuset, og da bodde vi rett ved. Nå bor vi mye lenger unna... Tenker at det som skjer, det skjer;) Enig i at det er et mirakel med barn hver gang. Jeg trodde aldri at jeg skulle få så mange som jeg har nå, men er så veldig glad for dem:) Vi gleder oss sånn her nå Igjen: Kos dere fremover:) Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå