storetrille Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Kanskje dumt spørsmål, men er det oftest spark fra bena man kjenner, eller armene også....? Uke 31 og kjenner nesten bare spark i nederste del av magen, nå de siste dagene av og til også på den ene siden av navlen i tillegg. Hvordan ligger babyen da mon tro....? Vet at de kan snu seg enda, men trudde de skulle snu seg stadig vekk...? Hva kjenner dere og hva sier jordmor om hvordan babyen ligger? Jordmor har hittil sagt "han ligger som en banan på tvers".... Hjelp, tverrleie.....?
Ladybug~N&E Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 ikke unormalt at de ligger som bananer;) fremdeles god til til å snu seg i endelig leie. jeg kjenner sparkene nederst i magen og på sidene. ved navlen har jeg store glidende bevegelser. babyen ligger i seteleie. 33 uker. hun kan fremdeles snu seg men jeg tror ikke hun gjør det.
Lunda med lillegutt Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Gutten min snudde seg fra seteleie og la seg med hodet ned i ca 33. uke. Nå er jeg over 35 uker og mistenker at han har lagt seg i tverrleie, men regner da med at han ikke vil snu seg hele veien rundt til seteleie igjen (kryss i taket). Det er normalt at de snur seg frem til uke 36. Bare 3 prosent som ikke snur seg med hodet ned!
Lunda med lillegutt Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Skulle også si at de kan snu seg etter uke 36 også, jm sa at de kan snu seg helt til dagen de skal bli født!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 I dag er jeg 36 uker og har akkurat vært hos jormor. Kjenner spark fra babyen i truselinningen, særlig på venstre side. Kjenner hodet og bevegelse nedenfor høyre ribbein og i sida. Så her ligger lille på tvers akkurat nu. Har tidligere kjent "spark" nede i magen, men da lå knerten med hodet ned (legekontroll), så jeg blir ikke alltid klok på hva jeg faktisk kjenner. Dengangen var det tydeligvis hender og boksing jeg kjente.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Pjokken her har ligget på snei den siste måneden, med hodet ned til venstre og bein og rompe opp til høyre. En sjelden gang legger han seg ned hodet ned til høyre og rompa opp vestre, spes etter at jeg har sovet. Første mann lå på tvers til og med uke 37, da jeg fødte 7 dager etterpå hadde han lagt seg riktig vei og hodet var festet. Det er visst større sjangs for at de snur seg til den "riktige" veien om de ligger på tvers enn om de har satt seg på rompa.
2010 Mammaen Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Hei jeg er også i uke 31. Jeg er usikker på hvordan han ligger men skal til jm i morgen så skal spørre henne da. Jeg kjenner fremdeles spark og dytting over hele magen. Både heelt nede i magen (kjenner ut som en fot som vil komme ut) midt på magen ved navlen og andre ganger helt oppe. Bevegelsene jeg kjenner oppe er ikke så kraftige, så dette er kanskje hendene. Noen ganger kan jeg se at det er rumpa som stikker ut på sidene mine (oftest på høyre siden). Virker derfor som han bytter litt på hvordan han ligger både litt på tvers og noen ganger mer sittende.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 lillegutt har ligget med hodet ned hele svangerskapet stort sett.. iallefall de siste ukene(fra 27-28,er 34 i dag)... kjenner godt hodet nederst i magen og bekkenet og kjenner masse liv nederst i magen og på sidene. men jeg har morkaka foran da.. håper ikke han snur seg nå siden han har vært flink å ligge "rett" vei hele tiden:-)
minimii Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Hei. Jeg er 29+5 i dag og kjenner mest spark oppe under det ene ribbenet. Men plutselig kommer det spark helt nede og inn mot ryggen eller mot blæra. Andre ganger er det mer rullende bevegelser over midten av magen. Så jeg lurer også på om man kan kjenne slag fra armene på dette tidspunktet og er det vanlig at de snur seg ofte når man bare er 29 uker? Noen som vet noe om dette?
2010 Mammaen Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Da har jeg fått bekreftet det jeg trodde. At gutten vår mer eller mindre sitter i magen. Det er derfor spark jeg kjenner helt nede i magen/blæren/bekkenet og slag og puff fra armene jeg kjenner helt oppe i magen og ved ribbena. Så svaret til deg minimii er at ja, det kan godt være slag fra armene. Det er også i følge min jordmor vanlig at de snur seg mye frem til uke 36, men etter det skal man begynne å følge litt mer med på hvordan babyen ligger for da har babyen vanligvis festet seg - og helst med hodet ned :-)
Bumblebeee Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Jeg kjenner også masse helt nede ved trusekanten, regner med at dette er armer som fekter og bokser Ellers kjenner jeg glidende bevegelser rundt navlen, og mye spark på høyre side. Etter jordmors beskrivelse ligger han med hodet ned og ryggen mot min venstre side...derav mest spark på høyre side
Guttemamma venter jente Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Jeg er nå 35+1 og her ligger jenta med hodet ned og ryggen vendt mot min venstre side. Iflg. gynekologen kalles dette fødestilling 1, og er det mest ideelle leie for babyen å ligge i når fødselen starter. Da kommer de stort sett alltid med bakhodet først. Jeg kjenner spark flere steder i magen, men mest på høyre side. Det er også en del glidende bevegelser rundt navleomr. Kjenner litt romstering nederst også, men det er nok armene som fekter.. Spennende å se om hun ligger slik de siste 4-5 ukene:-) Hodet er ikke festet, og jeg er 3.gangs gravid - så mye kan fortsatt skje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå