Gå til innhold

Toåring med langvarig diare, noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta vår har hatt diare i over en uke nå, har selvsagt vært hos legen. Og prøvd det meste av kjerringråd; blåbærsaft, loff osv.

Har noen hatt det sånn i det siste, hvor lenge gikk det før det gikk over ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst noe som går for tiden. Og det er langvarig. Min eldste er akkurat ferdig med to uker til og fra med dårlig mage. Nå har minsten begynt (2 år). Håper det går litt raskere over med de minste.

Skrevet

Fikk beskjed den dagen vi henta ho hjem fra barnehagen om at ho ikke skulle tilbake før ho hadde hard bæsj. Men det er jo håpløst, når ho er i storform ellers, og spiser og drikker som normalt. Holder dere de hjemme hele tiden?

Skrevet

Våre har hatt langvarig diare, og de sier at den omgangsyken som går her er langvarig. Vi hadde en gutt for et par år siden på barneklinikken, og da fikk jeg en del pes fordi jeg ikke hadde gjort nok for å stoppe diareèn.

Ikke melkeprodukt i det hele tatt, heller ikke biola.

Ikke mat, men drikke slik tarmen får ro. Farris og eplejuice gir salt og sukker.

Blåbær/blåbærsaft og avkok av ris, havre eller bygg binder magen.

Når en gir mat er raspa eple, blåbær og overkokt, moste gulrøtter.

Kokt ris og loff er mild mat for spisestart.

Skrevet

fått beskjed av ærnerings fisyiolog at eplejuice er det verste man kan gi ved diare.. den skaper bare mer diare (har selv mageproblemer med MYE løs mage)

Lyst brød, blåbær, malkefritt er det beste..

Kylling etc fremfor mat med stekeskorpe

Skrevet

Ett kjerringråd som hjelper !!!

Gi barnet en t-skje med potetmel !!!

Dette er jo veldig tørt så for og være sikker på at det svelges må du gi drikke med en gang.

Min bestefar ga meg dette rådet da min eldste hadde langvarig løs mage og det hjalp spontant.

Potetmel er bindende og binder derfor magen. Kan også drukes av voksne med da må du ta spiseskje.

Potetmel er ikke farlig og smaker ingenting, så jeg prøvde, og det virke !

Skrevet

Pannekaker med blåbærsyltetøy.

Blåbæravkok til drikke og havregrynsgrøt til å spise. Dog uten melk på.

Har du vært innom en helsekost?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...