Gå til innhold

grrr...Irriterer meg grønn på bf..

Anbefalte innlegg

Skrevet

50/50 skal han ha. Men å kune betale sin del av barnehage regningen hver måned, går søren ikke an.

Klær som hører til hjemme hos meg, som jeg har i barnehagen til barnet, de stikker han av med, og gir de ikke tilbake. Returnerer klær til meg som er 2 nr forlite..

Blir så frustrert!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke slik at begge skal dele utgifter osv, når en har 50/50 da?

Ikke rett at den ene skal ha alle utgifter, har jo ikke rett på noen stønader.

Skrevet

join the freaking club....

Og om man nevner det, er man bare en "B***" ute etter en krangel

Skrevet

Blir gal av dette her. Jeg er ikke laget av penger, men sitter alene med alle utgifter til barnehage og klær. Klær som jeg er så uheldig å glemme igjen i barnehagen, eller at han f.eks henter barnet for meg, og han får med seg en pose skittentøy, så ser jeg aldri de klærene igjen.

Har tilbudt meg å komme bort å hente det, men det får jeg ikke lov til.

Gi meg styrke og gi meg penger, for dette tar knekken på min økonomi. Har ikke så mye å rutle med hver måned.

HI

Skrevet

Det var jo nettopp derfor Gud gav kvinnen rett på 60% omsorg og full råderett over fars og statens bidrag til barnets utgifter.

Hvorfor har du ikke benyttet denne retten?

Skrevet

For jeg tenkte jeg skulle være snill med bf. Han har jo like stor rett til å være med barnet,og barnet med han, som meg.

Men dette skal endres fort som f***.

Hvordan er en 60/40 ordning da? Er det en dag i uken og annenhver helg?

HI

Skrevet

Det du skriver om at "Han har jo like stor rett til å være med barnet,og barnet med han, som meg." dreier seg om rettferdighet. Men du har makta, og derved "retten" til 60% om du ønsker kontroll med økonomi, bosted etc.

60% betyr en natt i uka og tre netter annenhver helg. Altså 10 netter i måneden. Det høres ut som 33%, men p.g.a. ferier blir det botimot 40% av alle årets netter på far. Og for deg: dobbelt barnetrygd, skatteklasse 2, muligehet for OS hvis du vil studere, innkrevning av fars del av kostnadene via NAV så du slipper å mase, automatikk i at bhg/skole er der DU bor selv om du trenger å flytte o.s.v.

Det eneste du trenger å gjøre er å ta fra far ca 36 netter i året med barnet i forhold til det han har nå.

Skrevet

Ok. Takker for svar.

Er det vanskelig å endre på samværsavtalen? Må jeg ha advokat, hvis han ikke er villig?

Vi har ikke lenger rett på meklingstime, men kan komme til familieværnkontoret til samtale.

HI

Skrevet

Er det ikke mulig å få delt barnehage regningen i 2. Ene til deg og andre til far.

Resulteter er da at du kan ha barnet i barnehagen når du har barnet, men betaler ikke faren så mister han barnehageplassen for sine dager. Da tenker jeg at han betaler det han skal.

Hør med Barnehagen.

Skrevet

Har snakket med barnehagen om det, gjorde det med en gang vi flyttet fra hverandre. Men det ble visst for mye arbeid å gjøre det slik.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...