Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Har en meget bestemt liten gutt, og får han ikke viljen sin hylskriker han, og gir seg ikke! Prøver så bra vi kan å tilrettelegge dagen hans, og huset er ganske bra "babysikra". Han får lov til "det meste", men klart dra bikkja i halen, leke med kniver etc får han selvfølgelig ikke. Å stoppe han i ting han veit han ikke får lov til går ganske grei (joda ofte litt snørr og tårer da og, men det går somregel fort over). Det er verre med ting som han enten ikke vil gjøre (kle på seg, skifte bleie, vaske hender, settes fast i bilsete ol), eller vi stopper han i å gjøre noe akuratt nå (se under). Men enkelte dager er han bare helt håpløs! Og jeg aner snart ikke hva vi skal gjøre. Jeg skjønner at han er sliten etter en lang dag i barnehagen, men han kan jo ikke gjøre akuratt hva han vil likevel. Slik som i dag ved middagsbordet, han mente han var ferdig med å spise. -Greit nok, han hadde ikke spist masse, men han sulter jo ikke. Når han begynner å reise seg, ber vi han om å sette seg og forklarer at vi må vaske han og ta av seler før han kan gå ned. Og da gikk verden istykker. Han hylte med snørr og tårer i sikkert over 10min. Noen som har noen tips? Hva gjør man?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå