Gå til innhold

Melkespreng og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt første svangerskap forandret ikke brystene seg noe særlig under svangerskapet og melken kom ikke før etter noen timer etter fødsel.

Men denne gangen er det helt noe annet!

Det begynte å lekke på den ene for 3-4 uker siden og den andre for 2 uker siden. Nå lekker ikke den første i det hele tatt men bare den andre. Noen som har noe forklaring på hvorfor? Trege melkeganger?

Slet veldig med ammingen sist og fikk liksom aldri nok melk.

Renner mest på natten, ikke noe serlig på dagtid. Men når kvelden kommer sprenger det veldig og det blir veldig ubehaglig å ha på BH.

De er rett og slett blitt veldig harde og det minner nesten om brystpreng som man har NÅR man ammer. Men det er jo enda 6 uker til termin! Dette har også ført til veldig såre brystvorter..

Sorry for mye detaljer her, men må bare høre om dette er vanlig? Noen i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har alldri vært borti noe slikt eller hørt om det, men sier du det så er det vel det. Men for all del ikke tenk så mye på den ammingen før du sitter der med en liten en i hendene, det kan slå feil vei når du tenker så mye på det. Det har med syken vår å gjøre. Hvis du føler du får såre brystvorter kan du gjerne smøre på ren Aloe Vera. Fikk en salve på føden sist jeg var der, men det tok jo en evighet før vortene tørket når jeg brukte den. Så jeg gikk over til ren Aloe Vera som jeg smurte på etter hver gang jeg ammet. Ren AL er jo ikke farlig for barnet eller. Lykke til.

Skrevet

Jeg lekker også litt, noen dråper gjerne når jeg tar av meg bh. Har lest at brystknoppene på en måte blir en propp når man presser dem litt innover, og regner med at det er dette som skjer på dagen av bh. Men når kvelden kommer er det rett av med bh'en og dråpene pipler frem, det har de gjort siden rundt uke 20-25, og mer nå når det nærmer seg termin (14 dager igjen!!) Ikke så mye at det renner da. Jeg har fått beskjed om å "smøre" dråpene på brystknoppene, dette skal visst være bra, for hva husker jeg ikke. Men jeg har ikke problemer ellers med dem. Og slik jeg har forstått det er det ikke unormalt å lekke litt.

Dette er første svangerskap for min del så jeg har ingen erfaring å sammenlikne med, men regner med at amming skal gå greit. Råmelka er jo også intakt selv om man lekker litt :) Men snakk med jordmora di hvis du er bekymret, dette er jo virkelig hennes spesialfelt! Lykke og Hell*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...