Gå til innhold

Hvilke vårdress velger dere? trenger litt tips og råd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å ha en god vårdress som holder helt til høsten som kan brukes i alt slags hver, gjerne en dress som erstatter regntøyet på en måte om dere skjønner, rett og slett en god dress :-)

Har tenkt reima, men føler jeg aner ikke hva som finnes der ute i jungelen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barn i naturbarnehage og vår erfaring tilsier at Reima (også tec +)ikke holder mål ift slitestyrke. Troll takler derimot både vann og bruk året rundt.

Skrevet

fikk beskjed da jeg kjøpte min reima at den ikke var vanntett, slik at jeg i så fall trengete regndress.

Så jeg kjøpte reflex regndress i tillegg til reimaen.

Skrevet

i fjor brukte 4åringen vår reimtec vårdressen ute i høljende regnvær i barnehagen---Han ble aldri våt gjennom...

Skrevet

har pleid å ha todelt vi.. altså vidtett vannavisende sånn HH bukse,den er kjempefin og veldig god kvalitet (overtreksbukse) åsså en soft shell jakke..er d vått ute har de regnbukse utapå bare:)

Skrevet

Eldste har Reflexdress + Troll classic

Minsten har Comfort Kids, med avtagbar ulldress + en Troll classic etter storebror.

Skrevet

Polarn o pyret sin vårdress og Reflex sine regnklær.

Skrevet

Har hatt reflex regntøy frem til nå og er forsåvidt fornøyd. Vanntett og slitesterkt. Men synes det er så stivt! Kanskje ikke for de større barna, men for de under 2 er det veldig stivt og tjukt. Har kjøpt et nytt sett nå, tynnere og mykere.

Jeg tror ikke vi kommer til å skaffe vårdress i år heller, synes vi klarte oss veldig greit uten i fjor. Synes sesongen for vårdress er så innmari kort og det går veldig greit å bruke vinterdressen frem til det blir for varmt og deretter gummibukse med varierende grad av ulltøy under og en liten vindjakke med tynn ullgenser under. Det blir uansett så vått og gjørmete så snart snøen begynner å smelte at det er like greit synes jeg.

Skrevet

Dytter på denne. Jeg er også usikker på hvilken dress jeg skal velge. Vil ha en dress som fint kan brukes som høstdress også.

Skrevet

VI har vært veldig fornøyd med Reima t.o.m str 98, men nå etter hun ble "stor" har jeg ikke vært så fornøyd. Kjøpte Troll Classic på salg i fjor og jeg er nyfrelst. Avtagbart ullfòr som gjør at den kan brukes både høst og vinter (og det rettferdiggjør prisen noe), den har vært i bruk i altslags vær og blitt aket på rompa med og enn så lenge er ikke slitasjen synlig på annet enn strikken under skoen (men den må man jo regne med å bytte regelmessig uansett dressvalg). Enkel å vaske er den også + at den tåler tørketrommel og tørkeskap. Hadde absolutt gått for en sånn dress med mindre det er et veldig lite barn du skal ha dress til for da kan det sikkert bli litt kløning med fòret.

Skrevet

Gutten blir 2 år nå i mars... ikke enkelt dette nei....

Skrevet

Jeg har vært kjempefornøyd med Jonathan vår/høst dress. Den har 10 000 i vannsøyle så er 100% vanntett, veldig tynn og lett og bevege seg i, kjempefin passform og ikke så dyr som reima ect. Dette er også finsk merke av god kvalitet, ikke så kjent, men alle erfaringer jeg har lest om dressen har vært kjempegode. Jeg kjøpte min i høst (har en gutt som blir 2 i juni) Og den har blitt brukt i både regnvær og søledammer, aldri blitt våt gjennom. Kjøpte min på litenoglekker.no, fantastisk service der forresten!

Skrevet

Vi hadde Reflex vårdress i fjor, og vi var så fornøyd! Brukte den hjemme og i barnehagen. På søndag var det velig varmt ute, snøen smeltet, og da brukte han den med ull og fleece under. Han var våt utenpå (snøen smeltet som bare det), men helt tørr inni. Har aldri blitt våt gjennom, og den har tålt mye slitasje. Har fornøyde venner også, og jeg skal absolutt kjøpe den igjen!

Ellers så har vi ei ute-bukse fra Lindex. Husker ikke merket, og den er pakket godt vekk for vinteren så får ikke sjekket.. Den var tynn, med slitelapper på rumpe og knær. Vi kjøpte den stor slik at han kan bruke den i vår også, men det hemmet ikke bevegeligheten. Den holder godt, og han har aldri blitt våt med den heller. Buksa har strikk i livet, ingen seler, og den har strikk til å feste under skoene. Greit, så slipper han å slite på vanlige bukser når han er ute. Brukte den uten noe under når det begynte å bli ganske varmt også, med genser eller t-skjorte. Da var det greit å slippe hel dress.

Skrevet

Skal teste ut Isbjørn.

Etter dårlig service på Reima, og stadig våt dress - fikk jeg anbefalt Isbjørn. Når jeg nå måtte kjøpe ny - er jeg superfornøyd. Den sitter bedre på kroppen også.

Blir spent på å se på isbjørn vår/høst utvalget, men ansatte i butikken med barn i friluftsbarnehage sa de slapp regntøy utenom. Hadde jo vært flott det.

Er jo fornøyd med vinterdressen, så da er det vel bare å prøve.

Lurer på å kjøpe todelt... lettere å kle av seg ut på dagen når det blir varmt.

Gutt 4år.

Skrevet

Har veldig god erfaring med HH.

De har god passform og mulighet for å justere i livet slik at de kan kjøpes litt store.

De vi har hatt har ikke bare holdt i flere sesonger, men også sett like nye ut etterpå. Og så er det vanntette.

Har ikke testet i høljende regevær siden barnehagen alltid tyr til vanlig regntøy. Men det holder godt i vått vær og en del regn.

Skrevet

Anbefaler Jonathan dressen på http://www.litenoglekker.no ! De er lette og ledige i stoffet, i Reimakvalitet, men til halve prisen! Kjempebra service og de har chat om det er noe man ønsker å spørre om.

Skrevet

Vi har vårdresser fra Troll til begge to, og regntøy fra samme :)

Skrevet

Jeg har kjøpt vårdress fra Reflex til poden, og har regntøy ved siden av.. Ikke fått testet reflex dressen enda, men har jo hørt positivt om merket.. :)

Skrevet

Kjøpte HH dress på halv pris til eldste i dag:) Minste skal arve en troll dress. De har i tillegg regntøy;)

Skrevet

Ticket Vår og Høstdress, Har og en hel regndress med for og vanlig 2-delt regndress fra Reflex

Skrevet

gutten min hadde dress fra POP (Polarn og Pyret) og vi var superfornøyd med den. Vind, - vanntett og puster. Han gikk ofte med den når det regnet og var aldri våt. Når det virkelig regnet ute brukte han regntøy (fra H&M) og det funket fint det og. Det hendte han var våt oppover beina men da hadde han sittet i vanndammene, så da kan man vel egentlig ikke vente annet?

Jeg kunne godt tenke meg ny vår/sommer/høst dress fra POP, men mener de str bare går til 92. Synes to delt er litt tidlig når han bare er ca 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...