Gå til innhold

Noen som ikke har jobb?


Mamsen<3

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt og går nå på rehabiliteringspenger. Man må jo jobbe 6måneder av 10 måneder før ungen kommer, for å få lønn under permisjon. Jeg føler jeg er desperat. Må ha en jobb. Vi har ikke råd til å få en unge om jeg ikke får lønn under perm. Jeg søker og søker men det er ikke så lett å få seg jobb nå...

Jeg vil ha dette barnet, samboeren min også... Hva skal jeg gjøre om jeg ikke får meg jobb og ikke kan starte i april?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i ny jobb nå, har jobbet der nå i 5 måneder snart, men det er et vikariat, så hvis jeg ikke rekker få fast stilling og sier jeg er gravid får jeg ikke fortsette, og da vet jeg ikke om jeg rekker 6 måneder. Litt usikker på om det er 6 måneder totalt, eller siste 6 måneder?

 

Du har jo rett på engangsutbetaling iallfall, og hvis du legger av litt av den hver måned i tillegg til å spare litt nå, så kanskje det går greit? Eller så er det jo mange vikarbyråer som trenger ansatte for korte perioder, hvis du kunne fått noen barnehagejobber der feks i 6 måneder, så er du jo reddet til permisjonen :-)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde deg som student? Fristen for samordna opptak er den 15. april? Om du er registrert som student har du krav på foreldrestipend fra lånekassa samt engangsstønaden på kr. 34.000,- i alle fall. Mener du ikke er nødt å fullføre etter endt permisjon. Du bør i alle fall sjekke ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student og har ikke noe jobb, blir ferdig med faget jeg tar i juni, så da når jeg ikke å jobbe nok før termin. Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre men er vel sikkert nød til å finne meg en jobb får å spare noe. Må nesten innom NAV snart for å finne ut av det. Noen som vet hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osima: Sånn jeg har skjønt det må man ha jobbet 6 måneder av de 10 siste månedene før termindato. Det vil jo si 1 måned før man blir gravid. har lest det et par steder.

 

Nå skal jeg på 2 intervjuer på fredag. ene er et vikarbyrå Bjørg Fjell. Men jeg håper at oppdragsgiver er i nærheten av oslo grensa. så jeg slipper å ha så laang vei til jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk fast stilling i dag som koordinator, så økte i lønn samtidig, så kan slappe av litt mer heldigvis.

 

Håper det ordner seg for dere andre og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det stemmer NussesMamma! Det er en super ordning! Så da trenger du ikke bekymre deg for økonomien. :)

 

(Jeg jobber i NAV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisabeta :)

Hva med meg da, siden jeg ikke har noe fast jobb og er student til våren. Hvordan skal jeg klare meg økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisabeta: Vet du hvordan mor på AAP påvirker fedrekvoten? Evt. hvor jeg kan finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter studiet til høsten? I tilfelle har jo Lånekassa noen ordninger og du får så vidt jeg vet engangsstønad i stedet for foreldrepenger. Sjekk ut nettsidene til Lånekassa og Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste dette og har sendt en mail til min saksbehandler, men ikke fått svar enda. Jeg også skjønte det sånn at jeg får foreldrepenger selvom jeg ikke jobber i 6måneder nå som jeg har AAP. men jeg vil høre det fra nav så jeg vet 100%. Men uansett så skjønner jeg ikke helt utbetalingssystemet dems. nå må vi jo sende inn meldekort hver 14 dag. og da får man lønn hver 14. dag i stede for 1 gang i måneden. men jeg fikk ikke halvparten en gang denne gangen jeg fikk fra nav. Skjønner ikke så mye jeg. men jeg skal vente til slutten av måneden å se hva jeg får da.

 

Skulle gjerne hatt mer i penger, så derfor vil jeg jo jobbe, men sånn som det ser ut nå så er jeg veldig kvalm og svimmel. så jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne klare å jobbe. eller begynne i en jobb.

 

Krysser fingrene for at jeg får foreldre penger uansett... TVI TVI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejosefine:

 

Det er mange som er veldig forvirra i forbindelse med overgang til AAP.

 

Det første du må huske på er at en måned som regel er mer enn 4 uker, altså blir det feil å regne at to utbetalinger nå skal tilsvare en mnd tidligere.

 

Den første AAP utbetalinga var enda mer spesiell, fordi den bare gikk fra 1. mars til utbetalingsdato. For min del var det bare 8 dager, og da sier det seg jo selv at det ikke blir store summen.

 

Ellers er det jo fint om du kan jobbe, men ikke press deg selv for mye - husk å ta vare på den lille i magen også. Og husk at hvis du ikke klarer å jobbe minst 6 mnd, så er det kanskje bedre å forbli på AAP, så du ikke mister retten til opptjening av foreldrepenger.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo veldig bra. for jeg er ikke i form til å begynn eå jobbe. Hvordan blir foreldrepengene regnet ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ordninger er det når en er på yrkesrettet attføring og har gått over til AAP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...