Gå til innhold

Brokk ( lyskeområde) Hjelp...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen idag og har fått brokk i lyskeområde. Jeg hadde det samme da jeg var tre uker gammel, og ble da operert. Nå er det tilbake, bare på andre siden.. Og legen sa at de ikke opererer siden jeg er gravid.

Jeg er 22 uker på vei og førstegangsfødende ( 20år) !

Legen sa at det var stor fare for at brokket kom til å vokse og bli veldig vond...

Hun sa at muligheten for vanlig fødsel ikke var så stor...

Dere som har hatt dette, gikk fødselen vanlig? Er det verre å føde når man har brokk?

Håper på svar.. Ble rimelig nervøs og redd etter legebesøket i dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Syns du fortjener å få svar på denne bekymringen din. Det hørtes absolutt ikke noe kjekt ut og forstår du syns det er skummelt. Syns også det var dumt av legen din å la deg gå hjem med så mange spm. Jeg har ingen kjennskap til brokk og graviditet, men ville selv tatt kontakt med jordmor og snakket med henne. Det siste du trenger er å bekymre deg. Helsepersonell, da spesielt leger tenker ikke alltid på at pasientene ikke er borti deres felt hver dag.

Mulig legen mente du da får keisersnitt, men det vet jeg ikke.

Håper jeg ikke gjorde deg mer urolig :)

Lykke til!!

Skrevet

Helt enig, Julriken. Han burde da ikke latt deg gå med alle disse spørsmålene. Min erfaring med fastleger er at de er flinke på vanlige infeksjoner osv, men når det kommer til mer spesialiserte ting (som feks brokk i et svangerskap) så er det best å høre med spesialister.

Jeg ville ha ringt sykehuset (event hvis de ønsker henvisning og bedt om å få en time. Hvis de ønsker en henvisning fra legen eller jordmor så ring en av dem og be om det. De skal ikke kunne nekte deg dette. Bedre at du får snakke med noen som virkelig kan dette.

Skrevet

Ja, mamma var og frustrert over at legen lot meg gå uten å forklare meg ting..

Takk for svar!

Skal til jordmoren 22.03 så har skrevet opp en hel liste med spørsmål! Hun er jo nærmere ekspert på dette forhåpentligvis! Kanskje blir jeg henvist videre etter å ha snakket med henne!

Satser på at ting blir klarere da!

Smo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...