Gå til innhold

Med fare for å hisse opp dere dibbere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..så syns jeg det er veldig mange som virker som at skriver her og spør folk, istedenfor (?) å ringe legen? Eller ringer dere legen også? :)

Ser ofte innlegg om barn som tydeligvis plages med noe, og så står det i slutten av innlegget "Bør jeg ringe legen??", og for meg blir dette litt fjernt..

Det er på ingen måte meningen å starte en krangel, fornærme noen av dere, eller være ufin og bedrevitende. Kort sagt; det er ikke for å provosere! Jeg lurer bare på; hvorfor spør vi på et nett-forum om vi burde ringe legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt merkelig det der ja. Greit nok at man vil lufte problemet før man eventuelt får tak i legen for å høre andres erfarninger. Men å spørre oss damer her inne om man burde ringe lege blir feil.

Skrevet

Jeg har lagt ut et lignende innlegg tidligere. Er helt enig med deg. Jeg synes det er ganske utrolig at folk presterer å legge ut tråder om situasjoner som kan være potensielt farlige for barnet, isteden for å ringe legevakten.

Eller enda verre, "kan jeg gi babyen min en blanding av disse medisinene?" for så å stole på svarene de får av selvutnevnte leger...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er vel for å få en slags beroligende følelse om at ikke det er så ille som man kanskje selv tror. Eller få tips av andre som har opplevd det samme.

Jeg jobber på legekontor, så jeg ringer ikke legen for å "lure på ting", jeg ringer når jeg vet ungene må ha en time. Men det er ikke en uting å ringe legen for å spørre om noe, problemet er vel heller at man får kjappere svar her enn hos legen ;)

Skrevet

Jeg har og lenge lurt på dette, men kommet frem til at de som skriver egentlig ikke har mistanke om at det er noe alvorlig. Hadde det vært krise så hadde man aldri tatt seg tid til å skrive her inne.... tror jeg:)

Skrevet

Ja, greit nok å spørre om ufarlige ting her inne. Jeg reagerer når folk beskriver tilstander som kan være akutte, og spør folk om råd her inne istedenfor å kontakte legevakten.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jeg enig i tante grusom.... har lest mange av de på anonym, typ "falt og slo hodet, ble borte en stund og kastet opp...skal jeg se det ann?"

KAN være greit å sjekke det hos legen når det er så klare tegn!

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som syns det. :)

Skrevet

Shit...

Som Ludderet en gang sa her inne: "Stakkars barn"

he he

Skrevet

Stort sett så er det jo bare helt ufarlige "sykdommer", og en trenger vel ofte bare å bli roa litt ned. I løpet av desse åra så har jeg bare sett et par tilfeller der jeg blir bekymra. Leger klager jo på at folk kommer for ingenting og heller burde ta en telefon til "bestemor". På den måten så er jo dibb grei.

Skrevet

Uff, jeg drar eller ringer vel til legen når det gjelder barna, men er ikke så flink når det gjelder meg selv. Men det er sjelden akutte ting som skjer meg da...

Legen min pleier å ringe opp med svar på ting han:) Det er ganske kjekt.

Skrevet

Palmesus: Det forstår jeg. Noen er også tryggere på seg selv og sine egne vurderinger av barnas tilstand, og drøyer lengre med å ringe legen enn andre -som meg :) - som ringer når jeg er urolig for noe eller lurer på noe. :)

Syns det er mange som stiller spørsmål her inne om de burde ringe legen for ting de i mine øyne skulle ringt om før de tok seg tid til å spørre her. I mine øyne - for å virkelig sette det på spissen - blir dette nesten som å henge opp en lapp på butikken og spørre om hva som er galt med barnet.

Skrevet

Jeg har skrevet innlegg her en gang når jeg var skikkelig bekymret....

Men da satt jeg samtidig i kø på telefonen med legevakten.

Så da ville jeg bare se om kanskje noen andre hadde opplevd det samme;-) Men jeg skrev ikke "bør jeg ringe legen" da;-)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hehe jeg er redd for å plage legen... Går ikke til lege med meg selv om jeg ikke er døden nær egentlig...=P

Når det gjelder mannen er det ikke vits i å prøve å ringe engang, du bruker mange dager på å få tak i legen siden de har en så smart løsning med bare en linje uten noe ventesystem, bare opptattsignal om du ikke er heldig å komme igjennom (og dette legekontoret har MANGE pasienter!)

Om det gjelder ungene ringer jeg legevakt e.l. om jeg tror det er noe galt, men ellers kan jeg fint finne på å spørre litt på dib og google litt.

Skrevet

Har selv skrevet ett slikt innlegg. Men hadde jo egentlig allerede bestemt meg for å ringe legen. Var overhode ikke noe akutt situasjon. Ville bare høre om det egentlig var noe vits å dra til legen, når han uansett ikke kan gjøre noe med det (forkjølelse og virusinfeksjon).

Spurte også om tips til hva jeg kunne gjøre for å hjelpe snuppa mi med tett nese og hostingen. Brukte innlegget også for å roe ett litt bekymret mammahjerte :/

Folk som skriver innlegg om akutte situasjoner skjønner jeg ikke hva de tenker med!!

Skrevet

De gangene vi har vært til legen med ungene har det vist seg at vi bare er høneforeldre (til tross for at jeg føler jeg venter til vi MÅ). Da syns jeg det er greit å kunne spørre om ting bare for å sjekke om jeg er helt på jordet eller ikke. Det har ikke vært i nærheten av å være alvorlig noen gang da, og jeg har vel knapt lest mer enn 1-2 innlegg den tiden jeg har vært her inne, hvor de burde ringt legen for lengst. Her på Skravle altså, kanskje sånne innlegg er oftere på anonym? Har ringt både lege, legevakt og helsesøster om jeg har vært bekymra, men som andre nevner har jeg i tillegg sjekket her også i påvente av svar/time. Ikke fordi jeg tror det er så mange leger her inne, men fordi det er mødre som har opplevd mye mer av vinterdagene enn meg her inne + en og annen sykepleier som kan komme med litt praktisk info til ei som meg som knapt kan sette på en plasterlapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...