Honningmelon Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 6 åringen min begynner på skolen til høsten, og har problemer med at han tisser på seg. Han har hatt problemet lenge, og vi har vært hos barnelege, men er noe som må gå seg til av seg selv. Han tisser ofte på seg i bhg og når han er på besøk, og jeg regner ikke med problemet blir mindre da han begynner på skolen. Mye nytt og ukjent, skummelt å gå på do osv. Så hva gjør skolen i forhold til dette, og hvordan takler barna deres det? Et stort problem her er at han ikke går og skifter, men går våt til det tørker :-S
Hufsla Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 så deilig å høre andre med samme problem! Min sønn skal også begynne på skolen til høsten, og holder ikke tett. Det virker som om han ikke har tid, og at det da bare lekker ut når det blir fullt. Han skifter ikke før han nærmest blir tvunget til det. Han har i perioder også bæsjet på seg, han skifter ikke på eget initiativ da heller. Min er ikke helt tørr om natta heller, selv om det også går i perioder. Når han da først blir våt i senga er det så heftig at alt må vaskes. Dyne, pute og sengetøy selvfølgelig. Av og til madrassen også, hvis det har rent utover tisselakenet. Jeg vet om en lærer på skolen her som ba alle barna gå på do før de åt, ikke bare vaske hendene. Det var fordi en av elevene hadde samme problem som min sønn.
Honningmelon Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2010 Min er heller ikke tørr om natta. Bleie er den beste løsningen her. Kjenner jeg gruer meg til skolestart pga dette. Har ikke lyst til at han skal gå våt hele skoledagen, og kanskje bli ertet pga det. Hva kan vi egentlig forvente at skolen gjør i forhold til dette?
Nullstress;) Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 sønnen min beg på skolen i aug 09. har " har ikke tid" til å gå på do. leker til det renner over, og da er det ikke alltid han rekker det. snakk med lærere på skolen. de kan si ah han SKAL gå på do før storefri og før han skal hjem (f.eks) min har blitt kjempeflink, har små, små uhell.
PAVEEL Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Så godt å høre at det er flere! Maxi her skal begynne til høsten og har problemer med "lekkasjer" i trusa. Virker som har ikke har tid....Og å si i fra etterpå er heller ikke så farlig. Blitt bedre, men er langt fra tørr. Bruker nattbleie her og, den er våt nesten hver morgen... Har ingen tips, men godt å se det er flere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå