Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hvordan er det med å være gravid og i nærheten av katter? Må bo med en katt denne uken. Den er en innekatt så har kattedo inne, men den holder jeg meg så klart unna. Hvordan er det med kosing? det er en gammel katt. Bør jeg la være å kose med den tror dere? redd for toxoplasma (??) eller hva det nå heter....
Lykken_er_tre Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Har to katter jeg, hadde ikke noe problemer med det første graviditet og er ikke noe problem denne gangen heller. Siden det er en innekatt så har du jo en unnskyldning til å ikke ta kattesanden:) Men kos for all del med den, så lenge du holder deg unna avføringen så er det helt greit:)
Mammahjertet <3 Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Det er ikke noe farlig å kose med katter(eller andre dyr) mens en er gravid så lenge en har normal håndhygiene. Hold deg unna kattebæsj og kattesanden. Vel og merke er toksoplasmose ganske sjelden i Norge. I tillegg forekommer den kun hos helt unge katter som ikke er immune mot parasitten. Med andre ord. Ingen fare med normal omgang med pus. Dette kan jeg en del om.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Har også katt, en fire måneder gammel turbopus som har begynt å være litt ute. Men jeg bor foreløpig alene med barn, så kattekassa er det jeg som må rense sjøl. Vasker hendene godt, og bruker hansker, så ser ikke problemet. Er ikke så redd for toksoplasmose, siden hygiene er bra her i huset. Hver ikke ut katta sjøl om jeg er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå