Gå til innhold

Hvordan var din andre graviditet ifh til den første?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og spent på tiden fremover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskap 1:

Merket lite/ingenting. Bortsett fra litt sånn spark og sånn i magen da.

Fikk litt halsbrann fra rundt 6/7 måneder. Fikk senere en infeksjon i kroppen, og fødselen startet 2,5 måned før tiden.

Svangerskap 2:

Konstant trøtt, sliten i ryggen, kvalm, mistet matlyst, forsterket luktesans (ekstremt!), halsbrann, svimmel. Generelt i dårlig form.

Heldigvis har dette nå gått over, bortsett fra noe mer sliten enn vanlig.

Er ikke kommet lengre enn til uke 18/19 nå da :)

Skrevet

Jeg synes nr 2 var mye enklere; ikke så stresset og bekymret, og tiden gikk mye fortere! Var kvalm og kastet opp med begge..

Skrevet

Første graviditet: merket ingenting

Andre graviditet: migrene, forstoppelse, jernmangel, hemoroider, kvalme, vondt i bekken

Og jeg er i uke 24. Jippi!

Skrevet

Mye er helt likt, men jeg har hakket flere plager enn første gang. Har kanskje noe med alder å gjøre? Er 8 år siden forrige graviditet. Kroppen tåler kanskje mer jo yngre man er. Men det med halsbrann og kynnere blir visstnok verre fra graviditet til graviditet uansett alder....

Skrevet

1.

Veldig trøtt

Carpal tunnel syndrom

¨Masse vann kroppen

La på meg 20 kg

Generelt i dårlig form

Sykemeldt fra uke 27

Ingen bekkenløsning

2:

Veldig trøtt

Ingen vann i kroppen

La på meg 10 kg.

Jobbet frem til 5 uker før termin

Sinnsyk vond bekkenløsning

Skrevet

Svangerskap 1: Fikk halsbrann så tidlig som uke 3 (!) Fikk da også fæl jernånde. Siden jeg ikke hadde vært gravid før tenkte jeg ikke spesielt over det, men en uke etterpå så jeg jo hvorfor;)

Lite kvalme, bare litt nedsatt matlyst. Gikk opp 16 kg.

Slet med carpal-tunnel-syndrom fra rundt uke 32.

Svangerskap 2: Jernånden kom snikende, men testen viste negativt. Testet 3 dager senere og den viste positivt:/ Hjelp, dette var ikke planlagt.

Lite kvalme, bare litt nedsatt matlyst. Gikk opp 17 kg.

Svangerskapet gikk strålende fram til uke 25, da fikk jeg DEN bekkenløsningen:( Men heldigvis ingen karpal-tunnel-syndrom:D

Skrevet

Andre svangerskap gikk mye lettere og mye fortere. Mn teori er at jeg ikke hadde tid til å kjenne etter plager, med en liten en fra før. (15 mnd mellom mine)

Skrevet

Den teorien faller litt igjennom hos meg.. Blir 15 måneder mellom mine også..

19.17

Skrevet

1 gang

Bekkenløsning

Kvalm x 10 - sykmeldt 50% fra uke 6 helt til slutten...

Svimmel

Jernmangel

Tungt å puste

Trøtt - men kunne heldigvis sove ganske mye:-)

2 gang

Bekken i starten og litt kvalme, men i det hele et veldig fint svangerskap så langt:-) Det er veldig slitsomt nå mot slutten da, siden jeg har ei lita ei å passe på... Blir 19 mnd mellom de 2:-)

Skrevet

Å tiden går myyye fortere:-D

Skrevet

svangerskap 1:kvalm fram til 4.mnd men ellers frisk osm en fisk,sprang rundt som vanlig,kjente ikke at jeg var gravid, brukte vanlige klær (også jeansen) til jeg fødte og jobbet helt fram til permisjonen.

svangerskap 2: totalt utmattet fra ca uke 7 til 3-4 mnd,60% sykmeldt,kvalm og kasta opp fram til 4 mnd, ellers skranglete bekken, ingen energi og fullt sykmeldt fra 6 mnd,,,

hva som skjedde vet jeg sannelig ikke...de var begge gutter

Skrevet

Har hatt to ganske like svangerskap føler jeg, men jeg føler andre svangerskap var bedre fordi jeg var eldre, og forstod kroppens signaler bedre, kjennte kroppen bedre enn da jeg var ung,18 år.

Har gutt og jente, og det er 5 år mellom.

Skrevet

Du får ikke igjen den første graviditeten og tiden med bare ett barn å gi tid og oppmerksomhet.

Den største forskjellen synes jeg var at jeg var mer sliten, hadde bekkenløsning og hodepine som jeg ikke merket noe til første gangen.

I tillegg ble det mindre ork og mulighet etterhvert til å gjøre alt jeg pleide med den største.

Når det er skrevet er jeg nå lykkelig 2-barnsmor og ville aldri hatt det annerledes.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...