Gå til innhold

Normalt å si slik???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og lillegutt (1 og et halvt år) ligger rett ut med litt høy feber og er helt tette i systemet ....Slik har vi hatt det siden lørdag. I dag Etter det ringte jeg svigermor som bor rett oer veien her, og spurte om hun ville komme over og passe på lillegutt så jeg fikk kommet meg en kjapp tur i butikken. Det ville hun (hun er veldig snill og hjelper til når det trenges) Jeg var tilbake etter en snau halvtime og da hadde svigermor prøvd å mate gutten min med nesten alt vi hadde i kjøleskapet. Hun kunne fortelle at han ikke ville ha noen (noe jeg var fullt klar over) Da sa jeg: Nei jeg vet, det er 2 dager siden vi begge har fått i oss noe....Da svarer kjerringa: Ja, deg driter jeg i, men verre med han.....

 

Ehhhh....Tenkte på det hun sa....Og det er jo ikke normalt å si slikt...Ble litt lei meg egentlig...Vet at det er verre at han ikke får i seg mat, men man sier jo ikke slikt til folk...!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva som skjedde med teksten men her er det jeg skrev.

 

 

Både jeg og lillegutt (1 og et halvt år) ligger rett ut med litt høy feber og er helt tette i systemet ....Slik har vi hatt det siden lørdag. I dag tvang jeg meg inn i dusjen og piffet meg opp litt. Etter det ringte jeg svigermor som bor rett oer veien her, og spurte om hun ville komme over og passe på lillegutt så jeg fikk kommet meg en kjapp tur i butikken. Det ville hun (hun er veldig snill og hjelper til når det trenges) Jeg var tilbake etter en snau halvtime og da hadde svigermor prøvd å mate gutten min med nesten alt vi hadde i kjøleskapet. Hun kunne fortelle at han ikke ville ha noen (noe jeg var fullt klar over) Da sa jeg: Nei jeg vet, det er 2 dager siden vi begge har fått i oss noe....Da svarer kjerringa: Ja, deg driter jeg i, men verre med han.....

 

Ehhhh....Tenkte på det hun sa....Og det er jo ikke normalt å si slikt...Ble litt lei meg egentlig...Vet at det er verre at han ikke får i seg mat, men man sier jo ikke slikt til folk...!!!

Skrevet

Nei, jeg vil ikke si at det er normalt å si slik. Kanskje din snille svigermor har en dårlig dag....

Skrevet

Nei, det er ikke normalt å si slikt. Mulig hun mente "jeg er ikke så bekymret for deg", men da sier man det. Slik språkbruk er uakseptabel, enkelt og greit.

Skrevet

Vel.. Skjønner henne godt. Du er en godt voksen person som ikke trenger å mates. En gutt på 1,5 år er det noe annet med.

Skrevet

Ja, jeg syntes det var litt på kanten. Jeg skjønner det, annie nr 2, at jeg ikke trenger å mates, men man trenger ikke si det slikt.

Skrevet

Tja, min mor kunne fint ha sagt noe slikt. Det kommer vel noe an på hvor flink man er til å ta ironi, tenker jeg. For du tror vel ikke for alvor at hun driter i deg?

Skrevet

Min mor kunne fint sagt noe slikt til meg og, men trodde ikke svigermor og jeg hadde den ironien der til felles. Det endte bare i et tragisk "pfffhhh" av meg, så det var ikke mye morsomt.

Skrevet

Kanskje jeg kunne tenkt det samme inne i hodet. Men av ren folkeskikk hadde jeg naturligvis ikke sagt det. Og hvertfall ikke med de ordene.

Svigermødre er dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...