Gå til innhold

Dere som har greie på bunad, se hit:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg endelig har nådd målet mitt og har gått ned 15 kg. Men så har det seg sånn at bunaden min da er blitt alt for stor både i midjen og under armene. Hva må gjøres for å ordne dette på bunaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok syes inn ganske mye da, må sprette av skjørtet og sy inn den sømmen som er under armene, kanskje den må heises opp litt på skuldrene også, og mest sansynlig så må endel av foldene legges på nytt i skjørtet når det syes på vesten igjen.. :)

Skrevet

Da må den syes inn, se rundt deg om det finnes noen som kan dette. Her er det flere eldre damer som driver med dette. Husfliden er jo svindyre.

Jeg betalte 400,- privat for å få min sydd inn. Husfliden skulle ha 2000,-

Skrevet

oj er det såpass omfattende ja.....2000 kr er mange penger, svigermor har drevet og tatt ut bunaden min men tror ikke hun kan gjøre det når det blir så omfattende. Men hvordan blir det da hvis man gjør dette og en eller annen gang går opp igjen i vekt?

Gjest irismor
Skrevet

Da må du legge den ut igjen. Man klipper ikke av det man legger inn.

Sjekk om det finnes noen som kan legge den inn for deg, rådyrt å bruke husfliden.

Skrevet

Burde kanskje prøve å få tak i noen allerede nå da hvis den skal sitte til 17 mai?

Gjest irismor
Skrevet

Ikke dumt det, søk etter syersker på nettet og se hva du finner. Og ta ei som har sydd inn eller ut bunader før, slik at vedkommende har litt erfaring.

Skrevet

takk for informasjon da:-) Håper det ordner seg og ikke blir for dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...