Monajenten Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Dette står det: OMGJØRING AV STIPEND TIL LÅN Lånekassen har gjort om 2 069 kroner av stipendet til lån igjen på bakgrunn av nye opplysninger. Endrede eksamensresultater Vi har endret det tidligere vedtaket om omgjøring av lån til stipend fordi vi har fått nye opplysninger om den utdanningen du har tatt. Hva i huleste betyr dette? Det gjelder studiekompetanse jeg tok i 2006/2007, og det står "endret vekting" i emnefeltet. Wtf?!
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Tok du ikke nok studiepoeng?? Har du vektet ned et fag du tok? Ringe skolen å spørre kanskje?
Monajenten Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2010 Jeg prøvde å ringe skolen men de er nok stengt nå. Skal ringe på nytt i morgen. Jeg strøk ikke i noen fag. Jeg var fritatt for enkelte fag fordi jeg har svennebrev. Ellers gikk jeg ut med best eksamensresultater, og jeg har jo fått vitnemål. Det er jo nesten tre år siden jeg gikk ut. Nå skjønner jeg ingenting.
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Er det fritaket de ikke helt har skjønt da kanskje.. snåle greier!
Monajenten Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2010 Men det er jo lenge siden, hvorfor skal det i så fall komme opp nå?! Kjenner jeg blir FRYKTELIG stresset her nå:-(
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Hvis du var fritatt fra noen fag betyr jo det at du ikke tok et fullt studieår fordi du allerede hadde fagene fra før. Da tok du ikke nok poeng for å få et fullt stipend. Det er jo forsåvidt ikke noe å stresse for, siden det eneste som skjer er at du får et par tusen høyere studielån.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Og grunnen til at det kommer opp nå er at lånekassen får opplysninger fra diverse instanser 3 år etter...
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Det er jo ganske logisk at du ikke får fullt studielån hvis du ikke studerte fullt vel...?
Monajenten Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har bare ikke tenkt over det siden jeg ikke har hørt noe før nå. Men takk for svar ihvertfall, det er jo bare snakk om et par tusen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå