Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Har hatt lav blodprosent noen uker nå, og det har ikke blitt bedre. Har bestilit legetime, men har ikke fått før til torsdag. Hadde i helgen store magesmerter og kastet opp. Men trodde det var omgangsyke.. Idag har formen vært elendig, blir svimmel bare jeg går opp av sofaen.. Kjenner liv, nesten mer enn normalt. Masse kraftige spark i hele dag. Er smålvalm, svimmel, og rett og slett har det helt jævli. Bør jeg ringe føden/legevakta? Evt vente til i morgne for haste time hos legen? Er litt redd nå? Hva sier jeg evt på føden???? Er 35+1 uker Fint hvis noen kan svare fort...
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Siden du er så usikker som du er burde du heller bare ring føden, de er der for deg. Si at du føler deg elendig og forklar hele situasjonen for de. Lykke til :-)
Gjest Lusen Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Jeg starter svangerskapet med blodprosent på 13,4 men var plutselig nede i 11,2 her for 1,5 mnd siden. Det blir man trøtt og svimmel av.. Legen min sa det er helt normalt å gå ned i %, og anbefalte å spe på med jerntabletter Hemofer. Blitt mye bedre etter det. Lav BP gir jo svimmelhet og ubehag, men har ikke hørt eller lest noen steder at det er "akutt" symptomer på at noe er galt i svangerskapet.. Men det er jo bare å ringe føden, fremfor å lure på det :-) Så får du svar.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2010 Ringte føden jeg, fikk snakke med gyn. Er visst en blanding av min lave blodprosent (8,6) og at jeg mest sannsynlig er slått ut av virus fra helgen. Hun var ikke så bekymret siden BT mitt har vært bra hittill i sv.skapet. Det holdt visst å vente til torsdag med å få sjekket alle verdier hos legen, alt fra BT, urin og ta blodprøver.. Så nå er det bare å følge kroppen og ta det med ro..
2010 Mammaen Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Ta en telefon til føden for å høre hva de sier. Du forteller bare akkurat hhvordan du har det og hva som er din bekymring. Men utenom det bør du få i deg jern. Tar du jerntabletter? Hvis ikke får du sende gubben på apoteket og kjøpe et glass til deg og ta det sammen med C-vitaminer som øker opptaket. Legen vil vel sette deg på det uansett, så jo før du kommer i gang jo bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå