Gå til innhold

Noen som har fått behandling for vond rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt hvilken?

Jeg har en kronisk betennelse i ryggraden, som nå har blitt alvorlig vond. De siste to månedene har jeg våknet 1-3 ganger pr natt, ligger å vrir meg stort sett hele natten i smerter, og sover litt sittende når muligheten byr seg.

Jeg har ikke tenkt på noe behandling før nå, for jeg tenkte det kanskje ville gå over. Men kjennes ut som det er kommet for å bli.

Jeg er også gravid, 20+1 i dag. Kan de knekke og herje på når vi er gravide feks? ( Den betennelsen krever ingen knekking, men jeg er stiv helt oppe i ryggen også! )

Skal bestille meg time til fastlegen i morgen, for jeg klarer ikke gå slik lenger. Så ville høre litt om andres erfaringer!? :-)

Tusen takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos kiropraktor som gravid, hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale bekkenogbarn.no, der har de baade fysioterapaut og kiropraktor. Det er litt dyrt da, det koster 350 kroner ca (foerste time er litt dyrere) men det er veldig bra.

Jeg har ogsaa vaert hos manuellterapaut, det er litt billigere hvis du har henvisning fra lege.

Gjest Edemuli
Skrevet

Var også hos kiropraktor da jeg var gravid, gikk veldig greit.

Skrevet

Jeg har prøvd både kiropraktor og osteopath mot vond rygg/ vonde knær og vond nakke, men er dog ikke gravid.

Kiropraktor knekket og knadde, etter 2-3 dager var plagene der igjen.

osteopathen trykket forsiktig, beveget på musklene eller noe slikt, et halvt år uten nakke smerter.

For meg er osteopath første valget, mend a osteopati ikke er en beskyttet yrkesform, søk på norsk osteopatis hjemmeside etter en osteopath i nærheten av deg.

nå vet jeg ikke hvor du bpr men jeg kan i allefall advare mot en kvinnelig osteopath i Asker, hun har troen på å jobbe med energibaner ol og tar seg utrolig godt betalt for omtrent ikke å røre deg...

Skrevet

Vil anbefale deg manuellterapaut. Deter mye billigere enn kiropraktor og minst like bra:) Du trenger ikke henvisning fra fastlege mer.

Ellers har alle gravide rett på gratis akkupunktur. (På sykehuset) Fikk en del lindring av det under svangerskapet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...