Gå til innhold

Dere som har reist som gravide, hvor anbefaler dere å reise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst å reise et sted før nestemann kommer:) lurte på om noen hadde tips.. som også er greit med en 2 åring!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, her spiller jo mye inn, som økonomi, interesser, tid osv.

Du kan vel reise stort sett hvor du vil, men kanskje lurt å unngå avsidesliggende strøk med mye insekter med mulige sykdommer..

Lange flyturer går greit, men det kan jo bli slitsomt både som gravid og med 2åring. Passe på å bevege seg mye.

For varme steder kan også bli slitsomt som gravid og med 2åring.

Skrevet

Hvis du vil til syden, og dere skal reise i löpet av de neste mnd., så vil jeg anbefale Kanariöyene. Godt og varmt og ikke så annerledes bakterieflora enn vi er vant med her hjemme. Vi var på Gran Canaria i desember og skal til Tenerife nå i mars :)

Vet ikke om jeg hadde orket storbyferie som gravid, for da blir det ofte mye trasking. Men det kommer jo selvsagt an på hva man gjör det til.

Skrevet

Jeg var på kreta når jeg gikk gravid med 1 mann, og det gikk kjempe fint, skal dit igjen i mai:)

Med nr 2 var vi på grand canaria og det gikk også veldig fint:)

Jeg ville valgt spania eller hellas hvis jeg skulle reise som gravid:)

Drikk mye vann og beveg deg på fyet så går det nok bra, støtte strømper skal jeg bruke denne gangen siden jeg skal reise så seint i svangerskapet!!!

Lykke til:)

Skrevet

Italia, Frankrike, Spania, Hellas eller Portugal hvis du vil ha det varmt. Spørs når du skal reise men Mallorca var fint med små barn. Ville droppet land som Tyrkia og Egypt ettersom bakteriefloraen er enda mer ulik det vi er vant til og dermed lettere å få matforgiftning.

Pass på hva du spiser bare: mye toxmo i middelhavsland da det er mye løse katter. Vær forsiktig med grønnsaker og frukt. Alt bør skrelles, kokes eller vaskes veldig godt. Er litt knotete når man er på restauranter og kafeer men jeg droppet bare alt som ikke var kokt. Og så skal du unngå egg som ikke er gjennomkokt og kjøtt som ikke er gjennomstekt. Ble mye pasta og pizza med andre ord... He he. Men går jo fint for en uke eller to.

Ellers kan det jo være veldig fint i både Sverige og Danmark om sommeren også. =O)

Skrevet

tusen takk for gode tips!:) vi vil gjerne til varmere strøk, men helst ikke så lang flyreise, da jeg ikke vet hvordan sønnen vår reagerer på å fly.. vi tenker å reise iløpet av de neste 2 mnd..

Skrevet

Vi var i Paris (Euro Disney bl.a) når jeg var ca 4 mnd gravid. Litt kjedelig da jeg ikke kunne gjøre så masse karuseller ;)

Men ellers var jo Paris veldig fint om våren. Kunne bli litt slitsomt når vi gikk mye da.

Deretter var vi i Toscana når jeg var ca 5-6 mnd gravid. Noe som var kjempefint. Hadde leiebil og kjørte mest rundt å glana, hvis vi ikke lå å slappet av ved bassenget ved hotellet.

8mnd gravid tok vi toget til Stockholm. Jeg pusta og pesa meg gjennom en langhelg der. Tok det med ro, og det gikk veldig fint.

Eneste minuset var mangel på AC på hotellrommet, så jeg holdt på å dø av varme (var i juli) :)

Med lite barn er Toscana det jeg mest anbefaler, men disse Ving/Star Tour resortene i syden (kypros, grand canaria osv.) er jo ypperlig for små barn. Har selv erfaring med ving resort på Rhodos, kan ikke vente med å reise tilbake dit neste år! :)

Skrevet

Heia Candygirl!

Hvis du skal reise (gravid og med en 2 åring) i løpet av de neste 2 mnd og vil ha sol og sommer så hadde jeg gått for en av Kanariøyene. Det er litt lengre flytur (4 timer tror jeg), men det er vel det eneste stedet hvor det både er varmt nok til strand som er i Vest-Europa (med litt snillere bakterier). Jeg dro til Spania i midten av April i forrige barselpermisjon og det var litt tidlig. Var rett og slett ikke noe strandvær ennå. Vi hutret rundt i genser og bukser. Kan jo sikkert variere, men de lokale anbefalte å vente til midten av mai hvis man ville sikres badevær (dette var på Mallorca). Jeg hadde droppet vår i en storby ettersom du har med deg en 2-åring. Erfaringsmessig så er ikke det drømmen for vår 2-åring i hvert fall...

Lenge siden jeg har vært på Kanariøyene men mener å ha hørt at både Tenerife og noen av de mindre øyene er litt mer spennende. Ellers er det kanksje billigst på Grand Canaria? Uansett sol og sommer i hvert fall.

Toskana som Makkapakka skriver om er jo helt nydelig. Digger det!! Men jeg er usikker på hva 2-åringen din vil synes? Vi var der i barselpermisjonen sist (hadde 5-6 uker i Italia, Lazio, Roma og Toskana - sistnevnte en halv uke). Tror kanskje at det blir lite tilrettelagt for barnet ditt og dessuten så er det ikke ordentlig varmt om dere skal dra i mars/ april. Det spørs kanskje hvordan dere skal feriere da, men noe av sjarmen med Toskana (synes jeg da) er jo å reise rundt i bil for å oppdage de små og store byene, smake på den deilige maten og kose seg på vingårder osv. Ikke helt yndlings-barneaktiviteter? Vi leide derimot en leighet i Lazio ved en liten kystby og det var helt topp også med barn. Badet og koste oss. Men klart at dere kan finne feriehus med basseng der oppe også, men for vår 2-åring så tror jeg det hadde vært bedre å være ved en badeby i stedenfor. Men blir samme problemstilling med været da. Er ikke helt garantert at dere får sommertemperaturer.

Støtter veldig tipset til Makkapakka om resortene. Var ikke akkurat drømmen før vi fikk barn. Men nå er det veldig deilig. Var på en sånn på Mallorca i fjor - og skal igjen til høsten. Blir deilig. =O) Veldig fint at ting er tilrettelagt for småbarn... Gjør at det blir litt mer ferie for oss foreldre også=O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...