Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Vi har fått nye naboer, et ungt par i tyveårene. Vi merker ikke noe til de i ukedager, og er på hils osv (Vi har samme oppgang) MEN, De har vorspiel hver eneste helg, de er flinke å avslutter klokken elleve, men fra sekstiden og frem til da er det et fryktelig bråk. De spiller musikk med såpass bass at vi omtrent ikke hører vår egen tv, og står rett utenfor å hoier og roper når de røyker. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt sliten av slikt leven hver eneste helg, som også vekker opp ungen vår flere ganger. Hvordan kan jeg si ifra på en pen måte uten å bli "naboheksa"?? Jeg skjønner jo at de er unge, og at festing er det som gjelder i helgene, men føler at vi aldri får slappet av på kveldstid i helgene når det er så mye leven.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Begynn med at det er bra at de er stille fra 11. (Selv om de faktisk MÅ være stille fra da, men litt ros er alltid bra) Så kan du jo si ifra om at bassen er veldig høy, og at dere hører den, og om ikke folk kan være stille når dem er utenfor pga små barn sover.. Er vel ikke noen annen måte å ta det opp på.. Bare vær saklig og hyggelig, så ordner det seg sikkert. Er ikke sikkert at de er klar over at bassen og musikken bærer godt til dere.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Joda, de er klar over det. Når minsten var sjuk sa jeg ifra to ganger, da var det stille i omtrent fem min. Føler liksom at jeg kanskje er litt vel "klagete" om jeg skal si ifra en tredje gang.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Skjønner frustrasjonen din godt! Jeg hadde noen naboer som holdt på på samme måte en gang, bare at de gjerne kom hjem igjen for å ta nachspielet på like høyt volum. En dag, etter å ha sagt fra utallige ganger på en "fin" måte kokte det over for meg, og jeg gikk rett inn i stua deres og skrudde av stereoen. Det må ha stått røyk ut av ørene på meg, så sinna var jeg! Anbefaler ikke dere å gjøre det samme , men hvis de alt vet om at det bråker ned til dere, så respekterer de dere tydeligvis ikke, og jeg synes du har all rett til å ta det opp med dem en gang til. Gå til dem på en hverdag, ikke mens de har fest, og forklar saken. Og ikke bry deg om å bli "naboheksa" bare fordi du sier fra, det er de som burde føle seg som naboplagere, ikke dere.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Vi bor ved siden av, ikke under. Ja, jeg må vel bare "manne" meg opp og ta det opp på en fin måte. Var litt redd for at det bare var jeg som var full av hormoner eller noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå