Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Selv om mange nordmenn ser på seg selv som likestilt- og at kvinnedagen er unødvendig så er den et symbol. Et symbol fordi det ikke alltid har vært slik (og at vi faktisk ikke er helt der enda) Men enda viktigere er den fordi andre ikke har det slik som vi har det. Jepp, det finnes faktisk land hvor kvinnene ikke synes å være like viktige som menn. Og denne dagen er med på å representere og synliggjøre dette. www.dagbladet.no/2010/03/08/nyheter/utenriks/kvinnedagen/10756257/
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Helt enig! Vi må kunne se litt lenger enn vår egen navle, det er mange kvinner i verden som er undertrykte. Men i lys av tråden om barnehagetanter så vitner det jo om at det også her hjemme er langt igjen til full likestilling. At så mange damer syns det er helt greit å nedverdige og bagatellisere en kvinnedominert yrkesgruppe ved å kalle dem tanter syns jeg sier litt om at vi har en lang vei å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå