Gå til innhold

Derfor er kvinnedagen viktig!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om mange nordmenn ser på seg selv som likestilt- og at kvinnedagen er unødvendig så er den et symbol. Et symbol fordi det ikke alltid har vært slik (og at vi faktisk ikke er helt der enda) Men enda viktigere er den fordi andre ikke har det slik som vi har det. Jepp, det finnes faktisk land hvor kvinnene ikke synes å være like viktige som menn. Og denne dagen er med på å representere og synliggjøre dette.

 

www.dagbladet.no/2010/03/08/nyheter/utenriks/kvinnedagen/10756257/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Vi må kunne se litt lenger enn vår egen navle, det er mange kvinner i verden som er undertrykte.

 

Men i lys av tråden om barnehagetanter så vitner det jo om at det også her hjemme er langt igjen til full likestilling.

At så mange damer syns det er helt greit å nedverdige og bagatellisere en kvinnedominert yrkesgruppe ved å kalle dem tanter syns jeg sier litt om at vi har en lang vei å gå.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...