Gå til innhold

Noen som brukte bæresjal til sin nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere og hvor kjøpte dere den?

Får nr 2 til sommeren, og har lyst til å bruke bæresjal denne gangen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moby Wrap elastisk sjal. Solgte nettopp mitt... Det har vært enkelt i bruk, lett og lære seg på egen hånd, har tålt vask godt og er fin størrelse å ha med seg på tur, da det kommer i en fin pose.

Har brukt mitt mye, det var kjekt å ha to hender fri til største.....

Og minstemann han stortrives der ennå. Har nå byttet til mei tai, fordi han ble litt tung og bære i sjalet nå som han er 8 mnd. Kunne gått fint en stund til, men da til mere "kjøpesenter"-turer og korte avstander.

Skrevet

kjøpt på lotusbarn.no

anbefaler forøvrig tettinntil.no for masse info rundt bæring!

Skrevet

Hei,

vi prøvde først elastisk bæresjal (Tricoslen tro jeg det heter, selges bl.annet på Babyshop), men det kan være litt pes å få det riktig. Nå har vi anskaffet oss Mei Tai, og det fungerer mye bedre. Ungen sitter bedre og siger ikke ned på samme måte som i sjalet synes jeg. Lettere å feste er det også.

Hvis du bor i en større by, kan du se om de har bæretreff, hvor du kan få god hjelp og anbefalinger samt prøve ulike bæresjal. Du finner slike treff på tettinntil.no.

Hvis du bor i oslo anbefaler jeg butikken Bæreglede, hun som driver den er fysioterapeut og du får kjempegod hjelp der! Se www.bereglede.no.

Skrevet

Jeg brukte elastisk sjal, og var kjempefornøyd. Når babyen er helt ny kan du bære den inntil hjertet, akkurat som du bærer den i armene. Dra til butikker som selger bæresjal og prøv hva du liker. Jeg likte ikke meitai så godt da jenta mi var liten, bruker det litt nå. Hun er 3 år.

Skrevet

jeg opplevde det ikke som pes og få sjalet til å sitte riktig i det hele tatt. Siger?? Det har jeg tilgode og oppleve.

Skrevet

Så flott med mange svar :-) Takker for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...