Gå til innhold

Har du mindre sympomer og føler du deg bedre - men blir bekymret av det og?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart i uke 12, og har fra uke 10 vært mindre kvalm, oppblåst og trøtt... Slitt med veldig trøtthet siden uke 5, men plutselig "lettet" det midt i uke 10...

 

Er redd jeg kanskje kan ha sympomer på MA (men har ikke blødd noe i det hele tatt), eller kan alt fortsatt være normalt?

 

Litt begymret...skal til jordmor denne uken - og håper jeg hører hjertelyd og får bekreftelse på at alt er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. kjenner meg godt igjenn :) men tror det er helt normalt å miste de gravid symptonene rundt uke 10. er nå i uke 13, å er ganske sikker på at ungen har det helt fint i magen :) teinene kommer igjenn og , kjenner blant aent mellom uke 11-13 at fosteret kommer opp :) tror nokk du bare kan glede deg , bekymringer er ikke bra for barnet :)

er ikke sikker at jordmor lytter etter fosterlyd så tilig, men du kan jo bestille privat ultralyd, hvis du er veldig bekymret :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om alt er i skjønneste orden hos deg HI :)

Som regel så forsvinner de fleste symptomene man hadde tdlig sånn +/- når man kommer til 2.tri. kke uten grunn at de fleste har sn sprekeste tid i svangerskapet i 2.tri :) Etterhvert vil du nok få andre/nye symptomer. Sånt går litt i rykk og napp.

 

Selv har jeg som de eneste symptomene at jeg blir dårlg av en viss type mat (men er ikke kvalm elns) og en del kløe. Men jeg føler meg overhodet kke gravid, og det enda jeg har stor mage og har vært på 2 UL, siste senst på fredag som var. Så jeg føler meg ganske sær som kke føler meg gravid, og det har bekymret meg tidvis i dette sv.sk selv om jeg vet at alt er i orden. Men det meste er normalt i sv.sk, og tng er forskjellig ikke bare fra person til person, men og fra sv.sk til sv.sk hos samme person :)

 

Et av de mest konstante symtomene de aller fleste har som gravid er vel at vi alle bekymrer oss en god del mer enn vi gjør ellers :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det å miste sympomene så tidlig også er normalt- blir helt små rar av dette her jeg :)

 

Skal på tidlig UL i neste uke, så blir nok roligere etter det, men før det skal jeg lese deres råd gjentatte ganger slik at jeg blir roligere og bekymerer meg mindre :)

 

Takk!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hiver meg med her, rundt uke 11 forsvant liksom alle symptomer.

Er i dag 12+6 og det eneste som er nå, er den trege magen, at jeg fortsatt må tisse ofte.

Alt det andre er vekke, slik var det også sist, så det er like normalt som å ha tusen symptomer.

Kos deg med at du er fin form, det gjør jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+2 i dag, og jeg tror at i dag er den første dagen jeg har følt meg like friskt og rask som jeg er når jeg ikke er gravid. Og vi får bare nyte denne tiden, er ikke lenge til at magen blir så stor at det blir vanskelig å bevege seg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt vi er flere som blir urolige av å være i god form!

Jeg var i ganske bra form hele første trimester og sykt urolig for at jeg ikke var dårlig! Ganske tullete.. Men tok en ultralyd i uke 11 og det hjalp veldig. Så ett hjerte slo og kunne slappe av og nyte det at jeg faktisk var i god form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - kjenner meg så godt igjen i dette!

 

Da kvalmen forsvant var jeg HELT sikker på at noe var galt. Så var jeg på tidlig UL og fikk bekreftet at alt var i den skjønneste orden.

 

Nå har jeg hatt ligamentsmerter og plagdes om natten i noen uker, men dette har nå begynt å gi seg litt - hjelp, ny kilde til bekymring! Heldigvis skal jeg på UL igjen i begynnelsen av april ;)

 

Føler meg så dum når jeg skriver dette for da ser jeg bekymringene mine "utenfra". Jeg tror at mye av grunnen til disse bekymringene er at jeg setter meg unødig mye inn i hva som kan gå galt og ikke minst leser alt om alle det har gått galt for... Kanskje er det lett å glemme alle de som har helt ok og problemfrie svangerskap? Burde vi diskutere mer hvor fint og greit alt dette går? Hehehe, ja jeg vet ikke. Men jeg prøver i alle fall å nyte den gode formen - aner ikke hvor lenge den varer før neste "bivirkning" dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Hjertelyd! Kanskje vi skal starte en tråd hvor man kan skrive litt om hvor god form man er i..slik at dette også oppfattes mer som normalt! hehe!

man blir jo helt tullete av å ikke kjenne noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...