Gå til innhold

Babyen min lukter helt jævlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

......imellom hudfolder i halsen og under armene. Det lukter råttent. Jeg vasker, tørker, lufter og pudrer men neste morgen er det ille igjen. Områdene blir røde og vesker.

Er det sopp? Hva kan jeg smøre på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Piraten hadde også sånne områder. Spesielt under haka. Vanskelig å holde tørt og rent.

Vi brukte avene sin cicalfate krem. Ganske dyr, men funka kjempegodt. Mange bruker talkum, men det har jeg ikke prøvd.

Den kremen består av sink og kobber blant annet.. Høres jo nesten skummel ut, men det funka på oss. Har også brukt den på rompa innimellom..

Skrevet

Uff, stakkars babyen din! Prøv å vask (gjerne med litt olje), tørk godt (klapp forsiktig med håndduken og luft) også smør et tynt lag med sinksalve på.

Det har virket godt på sår valkehud her i huset!

Skrevet

Her har ren aloe vera hjulpet og A-krem :) Slei med at jenta vår ble så sår på halsen.

Skrevet

Takk for svar ;-) Skal prøve ut noe.

Skrevet

Eneste som hjalp her var faktisk potetmel.

Høres litt kvalmt ut, men mi fikk og sånn i halsen hele tiden.

Lukta jo helt forferdelig og så ble hun rød.

Tok på litt potetmel og dagen etter var hun ikke rød lenger. :)

Skrevet

Jeg glemte jo helt bort inotyol! Den salven er helt super på sår stump, og da selvfølgelig på sår hals også!!

Klin på med inotyol om kvelden, så skal du se det er bedre dagen etter.

Sinksalve bruker vi når det bare er rødt, ikke åpent.

Skrevet

Her i huset har vi aldri brukt annet enn potetmel på sår & irritert hud. Funker kjempebra! Vask med vann & klapp tørt, ikke gni på potetmelet, men bare dryss på.

Skrevet

En enkel måte å holde dette borte på er å med jevne mellomrom lufte disse områdene. Jeg passer på å blåse godt på (jada, vet det høres teit ut) flere ganger for dagen, slik at det kommer luft til og får tørket litt. Ved hver bleieskift luftet jeg litt, da gikk det ganske kjapt bort. Med en gang baby fikk hals og ble litt mer mobil (les: vifter og styrer med armene) så forsvant det.

Lykke til .-)

Skrevet

Puseskatten min hadde også sopp og luktet råttent! Vi ble anbefalt 2 deler sink salve og en del canensten salve og vips så var det borte på 2 dager! :)

Skrevet

Vi prøvde alt mulig før helsesøster sa at vi måtte gå å kjøpe Dactacort på apoteket og smøre på det.g da forsvant alt med en gang! Hun anbefalte ikke sinksalve fordi at det tettet huden enda mer..men det er sikkert forskjellig fra baby til baby hva som funker.

Skrevet

Eneste som hjalp her i huset var Dactacort. Vi "tørka opp" med potetmel, tørka bort restene med ei tørr myk fille/blåste bort og smurte med Dactacort. Det hjalp kjempefort!

Prøvde med Canesten siden vi fikk høre det var sopp, men det hjalp ingenting, ble bare verre. Fuktigheten kom jo bare mer og mer. Så, løp og kjøp Dactacort på apoteket, så skal du se det hjelper:)

Skrevet

Alle har sikkert forskjellige ting å anbefale deg - men hør på apoteket - det er mitt råd ;) De har ofte litt bedre peiling. Du kan jo ta med babyen din også, så kanskje de kan se om det er sopp eller ikke?

Ser at noen nevner dactacort her, og jeg må bare få skyte inn at du bør bruke dette middelet med forsiktighet. Er det sopp hun har så kan du prøve det i et tynt tynt lag morgen og kveld, men da ville jeg forsikra meg om at det faktisk ER sopp.

Bo hadde et utslett i lysken som vi ikke ble kvitt, så ut som sårskorpe, men HS mente det var sopp og at vi skulle prøve dactacort. Dette var tydeligvis alt for sterkt for huden hans og han ble veldig rød - så nesten ut som han hadde fått 1. grads forbrenning der salven var brukt. Greit å vite kanskje ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...