Trudelutt72 Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hei, Trenger litt hjelp av erfarne interiør damer her inne: Jeg har et langt smalt soverom som skal innredes. Rommet har kun takvindu, men skal benyttes av en tenåring som er hos oss kun innimellom. Hele rommet er pr i dag malt i eggehvit. Rett frem på kortveggen er jeg i ferd med å spesiallage en seng, med store skuffer under som blir en sofa på dagtid. Denne har jeg lyst til å male i en grå nyanse, det samme har jeg tenkt til å gjøre med veggen bak sengen. Har lest meg til at det virker forstørrende for rommet… samtidig som jeg er inne i en litt ”grå” periode:) Har sett på fargen: valmuefrø som jeg liker kjempegodt, det jeg imidlertid lurer på er følgende. Hva skal være mørkest? Sengen eller veggen bak? Skal ha hvitt sengeteppe på sengen med store puter til en hver tid..
Ladybug~N&E Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 å valmuefrø er en fin farge!!! har akkurat malt soverommet i denne fargen;) personlig synes jeg senga bør være eggehvit siden resten av rommet er eggehvitt. men siden det ikke er det du spør om så synes jeg at veggen bør være mørkest siden senga/sofaen blir satt i fokus og kommer til å lyse opp med sitt hvite sengeteppe og store puter. i tillegg til å være i en lysere gråtone. tenker liksom slik at et lyst fokuspunkt på en mørk vegg gjør et rom større mens et mørkt fokuspunkt på en lys vegg bare vil trekke rommet sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå